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Vought FU- OU-

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Development

Entwicklung

The Vought UO-1, of which 141 were built, was an improved VE-7/9 given a standardized Naval designation. The UO-1 airframe was identical with that of the VE. Streamlining was improved by rounding out the fuselage with formers and stringers, and the space for the observer in the front cockpit was increased by installing cheek-type fuel tanks on each side ofthe cockpit, outside the basic fuselage structure.

Other than the rounded fuselage and a different power plant. The various modifications to the VE airframe that resulted in the UO-l design were worked out and tested on VE-9 A6478.

A few Navy UO-1s were fitted with FU-1 wings and J-5 engines and were redesignated UO-5.

To meet an interim Navy requirement for a catapult-launched floatplane fighter to serve aboard battleships, the original UF concept was revived, and 20 improved single-seaters were ordered as UO-3 on 30. June 1926. Before delivery, they were reclassified as fighters with the designation of FU-1. The only outward difference from the UO-1 was in the shape of the vertical tail, which used a much smaller fin, and the use of an improved wing with rounded wingtips. Armament was a pair of  7.7 mm Browning guns, and performance was enhanced by the fitting of a Rootes supercharger to the 220 hp J-5 engine.

Die Vought UO-1, von denen 141 gebaut wurden, war eine verbesserte VE-7/9 eine standardisierte Marine-Bezeichnung hatte. Die UO-1 Zelle war identisch mit der der VE. Die Stromlinienform wurde verbessert, indem der Rumpf mit Füllern und Stringern abgerundet wurde, und der Raum für den Beobachter im vorderen Cockpit wurde erhöht, indem an jeder Seite des Cockpits außerhalb der Rumpfgrundstruktur Wabentanks angebracht wurden.
Anders als der abgerundete Rumpf wurde ein anderer Motor verwendet. Die verschiedenen Änderungen an der VE-Zelle, die zu dem UO-1-Design führten, wurden an der VE-9 A6478 getestet.
Einige Navy UO-1 wurden mit FU-1-Flügeln und J-5-Motoren ausgestattet und in UO-5 umbenannt.
Um eine interim Anforderung der Navy nach einem Katapult startbaren Jäger mit Schwimmern zu erfüllen das an Bord von Schlachtschiffen zu dienen konnte, wurde das ursprüngliche UF-Konzept wurde verwendet, und 20 verbesserte Einsitzer wurden als UO-3 am 30. Juni 1926 bestellt. Vor der Lieferung wurden sie als Jäger mit der Bezeichnung FU-1 umbenannt. Der einzige Unterschied von außen von der UO-1 war in der Form das senkrechte Heck, das eine viel kleinere Flosse verwendete, und die Verwendung eines verbesserten Flügels mit abgerundeten  Flügel-spitzen. Die Bewaffnung bestand aus ein Paar 7.7 mm Browning MG und die Leistung wurde durch den Einbau eines  220 PS J-5 Motors verbessert.

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Variants

Versionen

 

UO-1

Initial version with a Wright J-3 engine with 200 hp, 141 build

UO-1

Erste Version mit einem Wright J-3-Motor mit 200 PS, 141 Maschinen

 

UO-2

Single seat racer plane with streamlined fuselage, 1 conversion.

UO-2

Einsitziges Rennflugzeug mit stromlinienförmigem Rumpf, 1 Umbau.

 

UO-3

Single seat fighter version of a Catapult-launched floatplane, 20 ordered but get the designation FU-1

UO-3

Einsitziges Jagdflugzeugs mit Schwimmern das von einem Katapult startbar war , 20 bestellt, aber erhielten die Bezeichnung

 

UO-4

Two modified UO-1 were built for the US Coast Guard

UO-4

Zwei modifizierte UO-1 wurden für die US-Küstenwache gebaut

 

UO-5

UO-1 with Wright R-790 Whirlwind engine.

UO-5

UO-1 mit Wright R-790 Whirlwind-Motor.

 

FU-1

Single seat fighter version of a Catapult-launched floatplane, 20 built

FU-1

Einsitziges Jagdflugzeugs mit Schwimmern das von einem Katapult startbar war, 20 Maschinen

 

FU-2

FU-1 with reopened forward cockpit to improve the visibility.

FU-2

FU-1 mit wieder geöffnetem Vorderencockpit, zum der Sicht zu verbessern.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

OFloat-equipped UO-1s replaced the VEs on the ships of the fleet. UO-1s were fitted with arrester hooks for operation from aircraft carriers. Following their replacement as first-line fleet equipment the UO-1s were used for a great variety of utility, training and experimental duties long beyond the service life of their contemporaries.

All of the FU-1s were assigned to VF-2B, which had its aircraft scattered among 12 capital ships of the Battle Fleet. They served in the fighter role for a
year until September 1928 and were then withdrawn and converted to two-seat FU-2s for assignment to utility and training duties. They could be distinguished from the near-duplicate UO-5s only by their smaller vertical tail surfaces. All were out of service by the middle of 1932.

Mit Schwimmern ausgerüstete UO-1 ersetzten die VEs auf den Schiffen der Flotte. UO-1 wurden auch mit Fanghaken für den Betrieb von Flugzeugträgern ausgestattet. Nach ihrem Ersatz der UO-1  in den Frontstaffeln wurden für sie für eine große Vielfalt an Unterstützungs-, Training- und Experimental- Aufgaben verwendet, die weit über das Berufsleben ihrer Zeitgenossen hinausging.
Alle FU-1 wurden der VF-2B zugewiesen, in der die Flugzeuge verstreut auf 12 Großkampfschiffen der Battle Fleet waren. Sie dienten in der Jägerrolle für ein Jahr bis September 1928 und wurden dann zurückgezogen und in zweisitzige FU-2 umgebaut für Unterstützungs- und Schulungsaufgaben. Sie konnten von den ähnlichen UO-5s nur durch ihre kleineren vertikalen Heckflächen unterschieden werden  Alle waren Mitte 1932 außer Betrieb genimmen.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

OU-1 440465 (1923)

VF-2B (1927)

VF-2B (1927)

 

 

 

VO-1 (1923)

VO-1 (1923)

VO-1 (1924)

 

 

 

VO-1 (1924)

VO-1 (1924) VO-1 (1924)
 

 

  VO-1 (1924)

VO-1 (1925)

VO-1 (1925)

 

 

 

VO-1 (1925)

VO-1 (1925)

VO-1 (1925)

 

 

 

VO-1 (1925)

VO-1 (1925)

VO-2 (1923)

 

 

 

VO-2 (1924)

VO-2 (1924)

VO-2 (1924)

 

 

 

VO-2 (1925)

VO-2 (1925)

VO-2 (1926)

 

 

 

VO-2 (1926)

VO-2 (1926)

VO-2 (1927)

 

 

 

VO-2 (1927)

VO-3 (1923)

VO-3 (1924)

 

 

 

VO-3 (1924)

VO-3 (1924)

VO-3 (1925)

 

 

 

VO-3 (1926)

VO-3 (1926)

VO-3 (1926)

 

 

 

VO-3 (1926)

VO-3 (1926)

VO-3 (1926)

 

 

 

VO-3 (1926)

VO-3 (1926)

VO-3 (1926)

 

 

 

VO-3 (1926)

VO-3 (1926)

VO-3 (1926)

 

 

 

VO-3 (1926)

VO-3 (1926)

VO-3 (1927)

 

 

 

VO-3 (1927)

VO-3 (1927)

VO-4 CL-4 USS Omaha 1925

 

 

 

VO-4 CL-4 USS Omaha 1925

VO-6 BB-36 USS Nevada 1926

VO-6 (1926)

 

 

 

VO-6 (1926)

VO-6 (1926)

VO-6 (1926)

 

 

 

VO-? CL-7 USS Raleigh 1924

VO-? CL-7 USS Raleigh 1924

VJ-1B 1927

 

 

 

USS Lexington 1927

USS Lexington 1928

USS Saratoga 1928

 

 

 

USS Saratoga 1928

NAS Anacostia

NAS Great Lakes

 

 

 

NAS Hampton Roads

NAS New York

NAS Squantum

 

 

   
 

NAS Squantum

   
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Specifications

Technische Daten

Specifications

FU-1

Wingspan

Spannweite

10.47 m

Length

Länge

8.65 m

Height

Höhe

3.10 m

Wing area

Flügelfläche

25.10 m²

Engine

Motor

1 x Wright R-790 Whirlwind, 220 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

196 km/h

Empty weight

Leergewicht

943 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,260 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

8,080 m

Range

Reichweite

660 km

Armament

Bewaffnung

2 x 7.7 mm machine guns

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Serials

Seriennummern

Vought OU- FU-

UO-1

A6482 - A6499

18

UO-1

A6546 - A6551

6

UO-1

A6603 - A6615

13

UO-1

A6706 - A6729

24

UO-1

A6858 - A6877

20

UO-1

A6984 - A7023

40

UO-1

A7031 - A7050

20

UO-2

A6546

(1)

UO-5

A-6729 + A6860
A6866 + A6988
A6997 + A6999
A7005 + A7010
A7011 + A7012
A7016 + A7035
A7038

13

FU-1

A7361 - A7380

20

Total

161


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last update 27. June 2015

written 27. June 2015

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A UO-1 was borrowed from the Navy to demonstrate the advantages of aircraft during prohibition. The demonstration was successful and appropriations were forthcoming for the first Coast Guard purchase of aircraft. The Coast Guard Commandant, Admiral Billard, obtained an appropriation of $162,000 for the purchase of aircraft specifically designed for the Coast Guard. Two UO-1s were upgraded to UO-4s. One was based at Coast Guard Air Station Ten Pound Island  and one at Coast Guard Air Station Cape May which was commissioned in 1926. The OU-4s were given tail numbers CG-4 and CG-5