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Vought O2U- Corsair

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Vought O2U Corsair was a 1920s biplane scout and observation aircraft. Made by Vought Corporation, the O2U- was ordered by the U.S. Navy in 1927. Powered by a 400 hp Pratt & Whitney R-1340 Wasp engine, it incorporated a steel-tube fuselage structure and a wood wing structure with fabric covering.

Die Vought O2U Corsair war ein Doppeldecker Aufklärungs- und Beobachtungsflugzeug der 20er Jahre. Hergestellt von der Vought Corporation, wurde die O2U- 1927 von der U.S. Navy bestellt. Angetrieben von einem 400 PS Pratt & Whitney R-1340 Wasp Motor hatte es eine Stahlrohr-rumpfstruktur mit hölzernen Flügeln die Stoffbespannt waren.

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Variants

Versionen

  O2U-1 Two prototypes followed by 130 production aircraft for USN with interchangeable wheel/float landing gear O2U-1 Zwei Prototypen, gefolgt von 130 Serienflugzeuge für USN mit austauschbaren Radfahrwerk /Schwimmer
O2U-2 Increased span and larger rudder, 37 built O2U-2 Erhöhte Spannweite und größeren Seitenruder, 37 gebaut
O2U-3 Revised wing rigging, redesigned tail surfaces and Pratt & Whitney R-1340-C engine, 110 built O2U-3 Überarbeitete Flügeltakelage, neu gestaltet Leitwerke und Pratt & Whitney R-1340-C-Motor, 110 gebaut
O2U-4 Similar to O2U-3 but with equipment changes, 43 built O2U-4 Ähnlich wie O2U-3, aber mit anderen Geräten, 43 gebaut
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

In 1927, a total of 291 O2U-s were produced. The O2U-2, -3 and -4 were ordered in 1928 with minor changes. By 1930 they were being superseded by the O3U which was basically similar to the O2U-4, one of which was fitted with the Grumman float, and were manufactured until 1936.

1927 wurden insgesamt 291 O2U-s produziert. Die 1928 bestellten O2U-2, -3 und -4 waren mit geringfügigen Änderungen versehen. 1930 wurden sie durch die O3U- abgelöst, die grundsätzlich ähnlich der O2U-4 war und mit einem Grumman Schwimmer ausgerüstet war  und bis 1936 hergestellt wurden.

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Drawings

Zeichnungen

Observation Squadrons

 

 

 

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VO-1 (1935)

VO-2 (1928) VO-3 (1927)
 

 

 

  VO-3 (1927) VO-3 (19??) VO-3 (1931)
 

 

 

  VO-4 (1929) VO-4 (1929) VO-4 (1929)
 

 

 

  VO-4 (1929) VO-4 (1929) VO-4 (1929)
 

 

 

   
  VO-5 (1930)    

Scout Squadrons

 

 

 

  VS-1B (1930) VS-2B (1931) VS-3B (1928)
 

 

 

  VS-4S (1928) VS-5S (1928) VS-6S (1927)
 

 

 

  VS-6S (1929)

VS-6S (1928)

VS-6S (1930)
 

 

 

 

VS-6S (1934)

VS-7S (1927)

VS-8S (1932)

 

 

 

  VS-9S (1933) VS-9S (1934) VS-9S (1934)

Misc.

 

 

 

  Prototype NAS Anacostia NAS Anacostia
 

 

 

   
  Bureau of Aeronautics (1926)    

Ships

 

 

 

  USS California (1928 USS Langley (1926) USS Langley (1926)
 

 

 

  USS Langley (1926) USS Langley (1929) USS Saratoga (1933)
 

 

 

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...

  USS Texas (1928)    

Marine Utility and Meteorological Squadrons

 

 

 

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  VJ-7M (1934)    

Marine Observation Squadrons

 

 

 

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  VO-9M    

Marine Scout Squadrons

 

 

 

  ...

...

  VS-14M VS-15M  
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Specifications

Technische Daten

Specifications

O2U-1

Wingspan

Spannweite

10,51 m

Length

Länge

7,45 m

Height

Höhe

3,08 m

Wing area

Flügelfläche

31,31 m²

Engine

Motor

Pratt & Whitney Wasp R-1340-88, 450 Hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

241 km/h

Empty weight

Leergewicht

1 062 kg

Loaded weight

Startgewicht

1 649 kg

Climb Rate

Steigrate

640 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

7 467 m

Range

Reichweite

980 km

Armament

Bewaffnung

2 x 7,62 mm MG

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Serials

Seriennummern

Vought O2U-
O2U-1 A7221 - A7222 2
O2U-1 A7528 - A7560 33
O2U-1 A7567 - A7586 20
O2U-1 A7796 - A7831 36
O2U-1 A7900 - A7940 41
O2U-2 A8091 - A8127 37
O2U-3 A8193 - A8272 80
O2U-4 A8315 - A8356 42

Total

291

Vought O2U- Coast Guard
O2U-2 V117 - V122 6
Total .. 6

- Last update: 9. February 2020 Written: 3. November  2012 - -
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