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Vought SB2U-Vindicator

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

In 1934, the U.S. Navy issued a requirement for a new Scout Bomber for carrier use, and received proposals from six manufacturers. The specification was issued in two parts, one for a monoplane, and one for a biplane. Vought submitted designs in both categories, which would become the XSB2U-1 and XSB3U-1 respectively.
The SB2U- was of conventional low-wing tailwheel monoplane configuration, with the pilot and tailgunner seated in tandem under a long greenhouse-style canopy. Its only remarkable design feature was a propeller with reversible pitch, allowing it to be used to brake the aircraft during a dive bombing attack.

1934 schrieb die U.S. Navy die Spezifikation für einen neuen trägergestützten Aufklärer-Bomber aus. Sechs Flugzeughersteller wurden für die Evaluation eingeladen. Die Ausschreibung verlangte zwei Entwürfe von den Herstellen für je einen Doppeldecker und einen Eindecker. Vought offerierte der US Navy die Designs für die XSB2U-1 und XSB3U-1

Die SB2U- war ein konventioneller Tiefdecker mit einem Spornrad. Die Besatzung bestand aus Pilot und Heckschütze die in einem Glashausartigen Cockpit sassen. Die einzige technische Innovation war der Verstellpropeller der Vindicator der es erlaubte den Propeller im Sturzflug als Bremse einzusetzen. 

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Variants

Versionen

  XSB2U-1 Single prototype.  XSB2U-1 Erster Prototyp. 
  SB2U-1 Initial production version. (54 built)  SB2U-1 Erste Produktionsphase 54 Maschinen 
  SB2U-2 (58 built)  SB2U-2 58 Maschinen 
  XSB2U-3 Single prototype of the extended-range version, converted from the SB2U-1. XSB2U-3 Prototyp für das US Marines Corps (Umgebaute SB2U-1).
  SB2U-3 (57 built) SB2U-3 57 Maschinen
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

US Navy

The Vindicator served from December 1937 until September 1942 on five US Navycarriers. CV-2 USS Lexington with VB-2, CV-3 USS Saratoga with VB-3, CV-4 USS Ranger with VB-4, VS-41 and VS-42, CV-7 USS Wasp with VS-71and VS-72, CV-9 USS Essex with VB-9 and VS-9

US Navy

Die Vindicator dienten zwischen Dezember 1937 und September 1942 auf fünf Trägern der US Navy CV-2 USS Lexington mit VB-2, CV-3 USS Saratoga mit VB-3, CV-4 USS Ranger mit VB-4, VS-41 und VS-42, CV-7 USS Wasp mit VS-71 und VS-72, CV-9 USS Essex mit VB-9 und VS-9.

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Drawings

Zeichnungen

Bomber Squadrons

 

 

 

 

VB-2 (1938)

VB-2 (1939)

VB-2 (1940)

 

 

 

 

VB-2 (1940)

VB-3 (1937)

VB-3 (1938)

 

 

 

 

VB-3 (1938)

VB-3 (1939)

VB-3 (1939)
 

 

 

 

VB-3 (1940)

VB-3 (1941) VB-4 (1938)
 

 

 

  VB-4 (1939) VB-4 (1939) VB-4 (1939)
 

 

 

 
  VB-4 (1940) VB-9 (1942)  

Scout Squadrons

 

 

 

  VS-9 (1942) VS-9 (1942) VS-41 (1941)
 

 

 

  VS-41 (1942) VS-41 (1942) VS-42 (1940)
 

 

 

  VS-42 (1941) VS-42 (1942) VS-71 (1940)
 

 

 

  VS-71 (1941) VS-71 (1942) VS-72 (1939)
 

 

 

  VS-72 (1940) VS-72 (1940) VS-72 (1941)
 

 

 

   
  VS-72 (1942)    

Fighter Squadrons

 

 

 

  VF-2 (1939) VF-3 (1939) VF-7 (1940)

Misc. Units

 

 

 

  TU-1 (1941) OTU-1 (1943)
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Specifications

SB2U-3

Wingspan

Spannweite

12.80 m

Length

Länge

10.36 m

Height

Höhe

3.12 m

Wing area

Flügelfläche

28.34 m2

Engine

Motor

Pratt & Whitney R-1535-102

825 PS

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

391 km/h

Empty weight

Leergewicht

2’556 kg

Loaded weight

Startgewicht

4’273 kg

Climb Rate

Steigrate

326 m min.

Service ceiling

Gipfelhöhe

7’193 m

Range

Reichweite

1’802 km

Armament

Bewaffnung

4 x12.7 mm maschine gun fiix , 1 x7.62 mm mg flxible, up to 453.6 kg of bombes
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Serials, Vought SB2U- Vindicator

XSB2U-1

9725

1

SB2U-1

0726 - 0778

53

SB2U-2

1326 - 1383

58

XSB2U-3

0779

1

SB2U-3

2044 - 2100

57

Total

171


- Last update: 22. December 2014 Written: 3. November  2012 - -
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