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Vought SBU-

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Development

Entwicklung

The Vought SBU-1 Corsair was a two seat, all metal biplane dive bomber built by Vought Aircraft Company of Dallas, Texas for the US Navy. Its design was based upon the F3U-1 two seat fighter that was abandoned when the Navy decided not to build any more two seat fighters. The aircraft was equipped with a closed cockpit, had fixed landing gear, and was powered by a Pratt & Whitney R-1535 radial air-cooled engine as had the F3U-1, but also included a controllable pitch propeller and a new NACA cowl with adjustable cowling gills on the trailing edge of the cowl. The adjustable cowling gills permitted better control of cooling airflow over the engine.

The SBU-1 completed flight tests in 1934 and went into production under a contract awarded in January 1935. The Corsair was the first aircraft of its type, a scout bomber, to fly faster than 200 mph.

Die Vought SBU-1 Corsair wurde zweisitziger Sturzkampfbomber von der Vought Aircraft Company of Dallas, Texas für die US Navy entwickelt. Das Design wurde auf der Grundlage der F3U-1, einem zweisitzigen Jäger entwickelt. Die Maschine hatte ein geschlossenes Cockpit und starres Fahrwerk und wurde von einem Pratt & Whitney R-1535 Sternmotor angetrieben. Der Motor hatte eine neuartige NACA Haube mit Klappen und einen Verstellpropeller. Die verstellbaren Klappen dienten der besseren Kontrolle der Luftzirkulation um den Motor. Die Tests mit der XSBU-1 wurden im Juni 1943 abgeschlossen und die Maschine wurde ab Januar 1935 produziert. Die SBU-1 war das erste Flugzeug weinerArt, ein Scout-Bomber, der schnelle als 300 Km/h flog. Zudem war die SBU-1 der letzte Doppeldecker den Vought für die US Navy produziert. 

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Variants

Versionen

  XF3U-1

Prototype -later became XSBU-1

XF3U-1

Ptototyp - später zur XSBU-1 entwickelt

  XSBU-1

Prototyp

XSBU-1

Prototyp

  SBU-1

Basic version with an Pratt and Whitney R-1535 engine

SBU-1

Basisversion mit einem Pratt and Whitney R-1535 Motor.

  SBU-2

Improved Version with a stronger engine.

SBU-2

Verbesserte Version mit einem stärkeren Motor. 

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

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Drawings

Zeichnungen

Scout Squadrons

  VS-1-01.png (162932 Byte) VS-1-02.png (165258 Byte) VS-1-03.png (165462 Byte)
  VS-1B (later VS-41) 1935 VS-1B (later VS-41) 1936 VS-1B (later VS-41) 1937
  VS-2-01.png (158232 Byte) VS-2-02.png (157212 Byte) VS-3-01.png (166067 Byte)
VS-2B (later VS-3) 1936 VS-2B (later VS-3) 1937 VS-3B (laterVS-2) 1936
  VS-3-02.png (163997 Byte) VS-3-03.png (172347 Byte) VS-41-02.png (169633 Byte)
  VS-3B (later VS-2) 1937 VS-3B (later VS-2) 1938 VS-41 1938
  VS-41-01.png (163861 Byte) VS-42-01.png (171402 Byte) VS-42-02.png (167717 Byte)
  VS-41 1939 VS-42 1938 VS-42 1939
  VS-42-03.png (169842 Byte)    
  VS-42 1940    

Fighter Squadrons

  VF-6-01.png (160754 Byte)    
  VF-6B 1937    

Misc

  CVG-3-01.png (160941 Byte)    
  CAG Saratoga 1936    
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Specifications

Technische Daten

Specifications

SBU-1

Wingspan

Spannweite

 10.1 m

Length

Länge

8.4 m

Height

Höhe

 3.6 m

Wing area

Flügelfläche

 27.4 m²

Engine

Motor

 Pratt and Whitney R-1535-98 Twin Wasp Jr. radial engine 700 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

 326 km/h

Empty weight

Leergewicht

 1,558 kg

Loaded weight

Startgewicht

 2,427 kg

Climb Rate

Steigrate

 ?

Service ceiling

Gipfelhöhe

 7,589 m

Range

Reichweite

 ?

Armament

Bewaffnung

 3 x  7.62 mm MG
  ...
 

Serials

Seriennummern

Vought SBU-1

XF3U-1

9222

1

XSBU-1

9746

1

SBU-1

9750 - 9833

84

SBU-2

0802 - 0841

40

Total

126


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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