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Curtiss RC- Kingbird

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Aircraft of the U.S. Marines Corps

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Development

Entwicklung

The Curtiss Model 55 Kingbird was an airliner built in small numbers in the United States in the early 1930s. The Kingbird mounted two engine nacelles in the struts on either side of the fuselage that braced the wing and the outrigger undercarriage. A distinctive design feature was the aircraft's blunt nose, located behind the propeller arcs.

Die Curtiss Modell 55 Kingbird war ein Airliner der in geringer Zahl in den Vereinigten Staaten in den frühen 1930er Jahren gebaut wurde. Die Kingbird hatte zwei Motoren in Triebwerksgondeln auf Streben an beiden Seiten des Rumpfes, der Flügel war abgestrebt und das Fahrwerk war auf Streben angeordnet. Ein charakteristisches Design-Merkmal  des Flugzeugs war die kurze Nase die sich hinter dem Propellerkreis befand.

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Variants

Versionen

  JC-1
RC-1

Single Kingbird D-2 for U.S. Marines

JC-1
RC-1

Einzelne Kingbird D-2 für die U.S. Marines

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Marine Corps purchased an example, originally ordered as JC-1 (J for utility), but delivered as RC-1 (R for transport).

Das U.S. Marine Corps kaufte eine Maschine, anfänglich als JC-1 (J für Mehrzweck) bezeichnet, später als RC-1 (R für Transport) geliefert.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

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Specifications

RC-1

Wingspan

Spannweite

16.61 m

Length

Länge

10.59 m

Height

Höhe

3.04 m

Wing area

Flügelfläche

37.6 m2

Engine

Motor

2 × Wright J-6-9 Whirlwind radial engine, 300 hp each 

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

229 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,561 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,360 kg

Climb Rate

Steigrate

5.08 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

4,880 m

Range

Reichweite

668 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung 7 Passengers
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Serials, Curtiss RC- Kingbird
RC-1 A8846 1

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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