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Schweizer LNS-1

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Aircraft of the U.S. Marines Corps

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Development

Entwicklung

The Schweizer SGS 2-8 is a United States two-seat, mid-wing, strut-braced, training glider built by Schweizer Aircraft of Elmira, New York. The 2-8 was originally known simply as "The Schweizer Two-Place" when it first flew in June 1938. In 1941 the U.S. Army tested the Schweizer SGS 2-8 all-metall sailplane. In 1942 the Navy ordered 13 as LNS-1 for the U.S. Marines glider training programme at Cherry Point NC.

Die Schweizer SGS 2-8 ist ein US amerikanisches Zweisitziges Segelflugzeug mit Mittelstrebe und Streben, das von Schweizer Aircraft aus Elmira in New York gebaut wurde. Die 2-8 wurde ursprünglich als "The Schweizer Two-Place" bekannt, als sie im Juni 1938 zum ersten Mal flog. Im Jahr 1941 testete die U.S. Army das Schweizer SGS 2-8 Metall-Segelflugzeug. Im Jahr 1942 bestellt die U.S. Navy 13 Segelflugzeuge als LNS-1 für das U.S. Marines Ausbildungsprogramm in Cherry Point NC.

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Variants

Versionen

  LNS-1

Navy version of the USAAF TG-2

LNS-1

Marineversion der USAAF TG-2

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Used only in VML-711 MCRD Parris Island SC

Im Einsatz nur bei der VML-711 MCRD Parris Island SC

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

LNS-1

Wingspan

Spannweite

18.84 m

Length

Länge

?

Height

Höhe

?

Wing area

Flügelfläche

19.88 m2

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

115 km/h

Empty weight

Leergewicht

204 kg

Loaded weight

Startgewicht

390 kg

Maximum glide ratio

Gleitwinkel 23 at 67 km/h

Rate of sink

Sinkrate 0.84 m/s)

Armament

Bewaffnung

none
Capacity Zuladung

1 Passengers

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Serials, Schweizer LNS-
LNS-1 02979 - 02980 2
LNS-1 04380 - 04389 10
LNS-1 26426 1

Total

13


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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