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The Sikorsky CH-53K King
Stallion is a large, heavy-lift cargo helicopter currently being
developed by Sikorsky Aircraft for the USMC. The design features three
7,500 shp engines, new composite rotor blades, and a wider aircraft
cabin than previous CH-53 variants. It will be the largest and heaviest
helicopter in the U.S. military. The USMC plans to receive 200
helicopters at a total cost of $25 billion. Ground Test Vehicle testing
started in April 2014; flight testing began with the maiden flight on 27
October 2015.
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Der Sikorsky CH-53K King
Stallion ist ein großer Schwerlast-Hubschrauber, der derzeit von Sikorsky
Aircraft für die USMC
entwickelt wird. Das Design verfügt über drei 7.500 PS-Motoren, neue
Rotorblätter in Verbundwerkstoffen und eine breitere Flugzeugkabine als
vorherige CH-53-Varianten. Es wird der größte und schwerste Hubschrauber im
US-Militär sein. Die USMC plant 200 Helikopter mit Gesamtkosten von 25
Milliarden US-Dollar zu erhalten. "Ground Test Vehicle" Test begannen im
April 2014; Die Flugerprobung begann am 27. Oktober 2015 mit dem
Jungfernflug. |
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Specifications |
CH-53K |
Rotor diameter |
Rotordurchmesser |
24.00 m |
Length |
Länge |
30.20 m |
Height |
Höhe |
8.46 m |
Engine |
Motor |
3 × General
Electric GE38-1B turboshaft, 7,500 shp each |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
315 km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
15,071 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
38,400 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
13 m/s |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
4,380 m |
Range |
Reichweite |
852 km |
Armament |
Bewaffnung |
3 flexible 12.7 mm
machine guns |
Capacity |
Zuladung |
37 troops |
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