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Sikorsky CH-53K King Stallion

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Aircraft of the U.S. Marines Corps

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Development

Entwicklung

The Sikorsky CH-53K King Stallion is a large, heavy-lift cargo helicopter currently being developed by Sikorsky Aircraft for the USMC. The design features three 7,500 shp engines, new composite rotor blades, and a wider aircraft cabin than previous CH-53 variants. It will be the largest and heaviest helicopter in the U.S. military. The USMC plans to receive 200 helicopters at a total cost of $25 billion. Ground Test Vehicle testing started in April 2014; flight testing began with the maiden flight on 27 October 2015.

   

Der Sikorsky CH-53K King Stallion ist ein großer Schwerlast-Hubschrauber, der derzeit von Sikorsky Aircraft für die USMC entwickelt wird. Das Design verfügt über drei 7.500 PS-Motoren, neue Rotorblätter in Verbundwerkstoffen und eine breitere Flugzeugkabine als vorherige CH-53-Varianten. Es wird der größte und schwerste Hubschrauber im US-Militär sein. Die USMC plant 200 Helikopter mit Gesamtkosten von 25 Milliarden US-Dollar zu erhalten. "Ground Test Vehicle" Test begannen im April 2014; Die Flugerprobung begann am 27. Oktober 2015 mit dem Jungfernflug.

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Variants

Versionen

 

CH-53K

First production version

CH-53K

Erste Serienversion

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

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..

 

Prototype

x

x

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Pictures

Bilder

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Specifications

CH-53K

Rotor diameter

Rotordurchmesser

24.00 m

Length

Länge

30.20 m

Height

Höhe

8.46 m

Engine

Motor

3 × General Electric GE38-1B turboshaft,  7,500 shp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

315 km/h

Empty weight

Leergewicht

15,071 kg

Loaded weight

Startgewicht

38,400 kg

Climb Rate

Steigrate

13 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

4,380 m

Range

Reichweite

852 km

Armament

Bewaffnung

3 flexible 12.7 mm
machine guns

Capacity

Zuladung

37 troops

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Serials, Sikorsky CH-53K King Stallion

Serial

Type

1

Total

1


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last update 28. April 2013

written 7. June 2013

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