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Vought F4U- Corsair

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Aircraft of the U.S. Marines Corps

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Development

Entwicklung

The Vought F4U Corsair is an American carrier-fighter aircraft which saw service primarily in World War II and the Korean War. Designed and manufactured by Chance Vought, the Corsair was soon in great demand; additional production contracts were given to Goodyear, whose Corsairs were designated FG-, and Brewster, designated F3A-.

In February 1938 the U.S. Navy Bureau of Aeronautics published a requests for proposal single-engined fighters.In June 1938, the U.S. Navy signed a contract with Vought for a prototype bearing the factory designation V-166B. The construction of the XF4U-1 was powered by an Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp twin-row, 18-cylinder radial engine, rated at 1,805 hp. When the prototype was completed it had the biggest and most powerful engine, largest propeller, and probably the largest wing on any naval fighter to date. The first flight of the XF4U-1 was made on 29 May 1940.

From the first prototype delivery to the U.S. Navy in 1940, to final delivery in 1953 to the French, 12,571 F4U- Corsairs were manufactured in 16 separate models. Its 1942–1953 production run was the longest of any U.S. piston-engined fighter.

Die Vought F4U Corsair ist ein amerikanisches Träger-Kampfflugzeug, das hauptsächlich im Zweiten Weltkrieg und im Koreakrieg eingesetzt wurde. Der von Chance Vought entworfene und hergestellte Corsair war bald sehr gefragt; Zusätzliche Produktionsverträge wurden an Goodyear vergeben, dessen Corsairs als FG- bezeichnet wurden, und Brewster, als F3A- bezeichnet.
Im Februar 1938 veröffentlichte das U.S. Navy Bureau of Aeronautics eine Aufforderung zur Einreichung von Vorschlägen für einmotorige Jäger.Im Juni 1938 unterzeichnete die U.S. Navy mit Vought einen Vertrag über einen Prototyp mit der Werksbezeichnung V-166B. Die Konstruktion des XF4U-1 wurde von einem zweireihigen 18-Zylinder-Sternmotor Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp mit 1.805 PS angetrieben. Als der Prototyp fertiggestellt war, hatte er den grössten und leistungsstärksten Motor, den grössten Propeller und wahrscheinlich den grössten Flügel aller bisherigen Marinejäger. Der Erstflug des XF4U-1 fand am 29. Mai 1940 statt.
Vom der ersten Prototypen an die U.S. Navy im Jahr 1940 bis zur endgültigen Auslieferung an die Franzosen im Jahr 1953 wurden 12.571 F4U- Corsairs in 16 verschiedenen Modellen hergestellt. Der Produktionslauf von 1942 bis 1953 war der längste aller US-Jäger mit Kolbenmotor.

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Variants

Versionen

  F4U-1 The first production version of the Corsair with the original cockpit seat height and "bird cage" canopy. F4U-1 Erste Variante der Corsair mit dem originalen Cockpit mit niedriger Sitzhöhe und der "Vogelkäfig" Verglasung.
FG-1 Land-based version of the F4U-1 without the folding wing capability, was built by Goodyear. FG-1 Landgestützte Variante der F4U-1 ohne Faltflügel. von Goodyear gebaut.
F4U-1A Version with revised "bird cage" canopy. F4U-1A Version mit verbesserter "Vogelkäfig" Verglasung.
FG-1A Land-based version of the F4U-1A without the folding wing capability, was built by Goodyear. FG-1A Landgestützte Variante der F4U-1A ohne Faltflügel. von Goodyear gebaut.
F3A-1 F4U-1 built by Brewster. F3A-1 F4U-1 gebaut von Brewster.
F4U-1C Similar to the F4U-1D but its armament was replaced by four 20 mm cannons, F4U-1C Ähnlich der F4U-1D aber mit einer Bewaffnung von vier 20 mm Kanonen.
F4U-1D Version with the "Malcolm Hood" canopy and raised seat. F4U-1D Version mit der "Malcolm Hood" Verglasung und erhöhtem Sitz.
FG-1D F4U-1D built by Goodyear FG-1D F4U-1D gebaut von Goodyear.
F3A-1D F4U-1D built by Brewster. F3A-1D F4U-1D gebaut von Brewster.
F4U-1P A rare photo reconnaissance variant F4U-1P Umbau einiger F4U-1 zu Fotoaufklärern.
F4U-2 Special night fighter variant, only 32 were converted from existing F4U-1s F4U-2 Umbau von 32 F4U-1 zu Nachtjägern mit Radar.
XF4U-3 Three experimental F4U-1 aircraft with R-2800-16 engine. XF4U-3 Drei F4U-1 mit R-2800-16 Motor mit Höhen-Turbolader.
XFG-3 One experimental FG-1 aircraft with R-2800-16 engine. XFG-3 Eine FG-1 mit R-2800-16 Motor mit Höhen-Turbolader.
F4U-4 Version with the R-2800-18W engine. F4U-4 Version mit dem R-2800-18W Motor
F4U-4B Similar to the F4U-4 but its armament was replaced by four 20 mm cannons, 297 build F4U-4B Ähnlich der F4U-4 aber mit einer Bewaffnung von vier 20 mm Kanonen. 297 gebaut
F4U-4E Nightfighter version with the AN/APS-4 search radar and four 20 mm cannons, F4U-4E Nachtjäger mit dem AN/APS-4 Radar und vier 20 mm Kanonen.
F4U-4N Nightfighter version with the AN/APS-6 search radar and four 20 mm cannons, F4U-4N Nachtjäger mit dem AN/APS-6 Radar und vier 20 mm Kanonen.
F4U-4P Photo reconnaissance variant of the F4U-4, 7 build F4U-4P Umbau von sieben F4U-4 zu Fotoaufklärern.
F4U-5 Version with the R-2800-32W engine and  four 20 mm cannons, 223 build F4U-5 Version mit dem R-2800-32W Motor und vier 20 mm Kanonen, 223 gebaut
F4U-5N Nightfighter version with the AN/APS-6 radar, 214 bulid F4U-5N Nachtjäger mit dem AN/APS-6 Radar, 214 gebaut
F4U-5NL Winterized version with AN/APS-6 radar and de-icing boots, 101 bulid F4U-5NL Nachtjäger mit dem AN/APS-6 Radar und Winterausrüstung, 101 gebaut
F4U-5P Photo reconnaissance variant of the F4U-5, 30 build F4U-5P Umbau von dreissig F4U-5 zu Fotoaufklärern.
F4U-6
AU-1
Ground-attack version of the F4U-4B F4U-6
AU-1
Angriffsvariante der F4U-4B
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

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Drawings

Zeichnungen

Marine Attack Squadrons

 

 

 

  VMA-212 (1953) VMA-225 (1954) VMA-312 (1953)
 

 

 

  VMA-323 (1952) VMA-324 (1952) VMA-332 (1953)
 

 

 

   
  VMA-332 (1953)    
 

Marine Fighter Squadrons

 

 

 

  VMF-111 (1943) VMF-112 (1945) VMF-113 (1944)
 

 

 

  VMF-114 (1943) VMF-114 (1944) VMF-114 (1945)
 

 

 

  VMF-114 (1945) VMF-114 (1954) VMF-122 (1943)
 

 

 

  VMF-123 (1945) VMF-124 (1943) VMF-124 (1943)
 

 

 

  VMF-124 (1943) VMF-124 (1945) VMF-124 (1945)
 

 

 

  VMF-211 (1946) VMF-211 (1949) VMF-212 (1944)
 

 

 

  VMF-212 (1951) VMF-212 (1952) VMF-213 (1943)
 

 

 

  VMF-213 (1943) VMF-213 (1945) VMF-213 (1945)
 

 

 

  VMF-214 (1943) VMF-214 (1943) VMF-214 (1943)
 

 

 

  VMF-214 (1943) VMF-214 (1944) VMF-214 (1947)
 

 

 

  VMF-214 (1950) VMF-214 (1951) VMF-214 (1952)
 

 

 

  VMF-215 (1944) VMF-216 (1945) VMF-216 (1945)
 

 

 

  VMF-217 (1944) VMF-217 (1945) VMF-218 (1949)
 

 

 

  VMF-221 (1945) VMF-224 (1945) VMF-224 (1949)
 

 

 

  VMF-225 (1946) VMF-225 (1947) VMF-235 (1952)
 

 

 

  VMF-311 (1945) VMF-312 (1945) VMF-312 (1948)
 

 

 

  VMF-312 (1952) VMF-312 (1952) VMF-313 (1944)
 

 

 

  VMF-321 (1944) VMF-321 (1944) VMF-322 (1945)
 

 

 

  VMF-323 (1948) VMF-323 (1951) VMF-351 (1945)
 

 

 

  VMF-351 (1945) VMF-422 (1943) VMF-441 (1945)
 

 

 

  VMF-451 (1945) VMF-511 (1945) VMF-511 (1945)
 

 

 

  VMF-512 (1945) VMF-512 (1945) VMF-514 (1945)
 

 

 

 
  VMF-913 (1945)  

Marine Bomber Fighter Squadrons

 

 

 

 
  VMBF-231 (1944)  VMBF-331 (1944)  

Marine HQ and Training Squadrons

 

 

 

  HedRon 2 (1951) HedRon 2 (1957) HedRon 11 (1950)
 

 

 

  HedRon 12 (1949) HedRon 14 (1950) HedRon 33 (1951)
 

 

 

  HedRon 33 (1952) VMFT-20 (1952) NAS Anacostia (1952)
 

 

 

   
  MCAS Quantico (1957)    

Marine Photographic Squadrons

 

 

 

  VMC-1 (1949) VMJ-1 (1952) VMP-254  (1948)
 

 

 

   
  VMP-354  (1949)  

Marine Night Fighter Squadrons

 

 

 

  VMF(N)-513 (1953) VMF(N)-513 (1953) VMF(N)-513 (1953)
 

 

 

  VMF(N)-532 (1944) VMF(N)-532 (1944)
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Specifications

F4U-1

F4U-4

Wingspan

Spannweite

12.5 m

12.5 m

Length

Länge

10.1 m

10.2 m

Height

Höhe

4.90 m

4.50 m

Wing area

Flügelfläche

29.17 m2

 

Engine

Motor

1× Pratt & Whitney R-2800-8W radial engine, 2,250 PS

1× Pratt & Whitney R-2800-18W radial engine, 2,450 PS

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

684 km/h

718 km/h

Empty weight

Leergewicht

4,073 kg

4,174 kg

Loaded weight

Startgewicht

6,300 kg

6,653 kg

Climb Rate

Steigrate

16.2 m/s

19.7 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

11,200 m

12,649 m

Range

Reichweite

1,634 km

1,618 km

Armament

Bewaffnung

4 × 12.7 mm M2 Browning machine guns, 910 kg

6 × 12.7 mm M2 Browning machine guns, 1800 kg

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Serials, Vought F4U- Corsair
XF4U-1 1443 1
F4U-1 02153 - 02736 584
F4U-1 03802 - 03841 40
F4U-1 17392 - 17455 64
F4U-1 18122 - 18191 70
FG-1 12992 - 14685 1693
FG-1 76139 - 76148 10
F3A-1 04515 - 04774 260
F3A-1 08550 - 08797 248
F3A-1 11067 - 11293 227
F4U-1A 17456 - 18121 666
F4U-1A 49660 - 50359 700
F4U-1A 55784 - 56483 700
F4U-1D 50360 - 50659 300
F4U-1D 57084 - 57983 900
F4U-1D 82178 - 82852 675
FG-1D 14686 - 14991 306
FG-1D 67055 - 67099 45
FG-1D 76149 - 76739 591
FG-1D 87788 - 88453 666
FG-1D 92007 - 97701 695
XF4U-3 02157 + 17516
49664
3
FG-3 76450 1
XF4U-4 49763 + 50301 2
F4U-4 80759 - 80763 5
F4U-4 62915 - 63071 157
F4U-4 80764 - 82177 1414
F4U-4 96752 - 97531 780
XF4U-5 97296 + 97364
97415
3
F4U-5 121793 - 122066 274
F4U-5 122153 - 122206 54
F4U-5 123144 - 123203 60
F4U-5 124441 - 124560 120
F4U-5 124665 - 124724 60
XAU-1 124665 1
AU-1 129318 - 129417 100
AU-1 133833 . 133843 11
F4U-7 133652 - 133731 80
F4U-7 133819 - 133832 14

Total

12580


- Last update: 1. May 2022 Written: 3. November  2012 - -
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