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Beech C-45 Expeditor

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Beechcraft Model 18 (or "Twin Beech", as it is also known) is a 6- to 11-seat, twin-engined, low-wing, tailwheel light aircraft manufactured by the Beech Aircraft Corporation of Wichita, Kansas. Continuously produced from 1937 to November 1969, over 9,000 were built, making it one of the world's most widely used light aircraft. It was also used as a military aircraft.

During and after World War II, over 4,500 Beech 18s saw military service—as light transport, light bomber (for China), aircrew trainer (for bombing, navigation and gunnery), photo-reconnaissance, and "mother ship" for target drones—including USAAF C-45 Expeditor, AT-7 Navigator, AT-11 Kansan; and U.S. Navy, SNB-1 Kansan, and others in World War II.

In the early postwar era, the Beech 18 was the pre-eminent "business aircraft" and "feeder airliner." Besides carrying passengers, its civilian uses have included aerial spraying, sterile insect release, fish seeding, dry-ice cloud seeding, aerial firefighting, air mail delivery, ambulance service, numerous movie productions, skydiving, freight, weapon- and drug-smuggling, engine testbed, skywriting, banner towing, and stunt aircraft.

Das Beechcraft Model 18 (oder "Twin Beech", wie es auch bekannt ist) ist ein zweimotoriges Tiefdecker leichtes Transportflugzeug mit 6 bis 11 Sitzen, das von der Beech Aircraft Corporation in Wichita, Kansas, hergestellt wird. Von 1937 bis November 1969 kontinuierlich produziert, wurden über 9.000 Stück gebaut und sind damit eines der meistgenutzten leichtes Transportflugzeuge der Welt. Es wurde auch als Militärflugzeug eingesetzt.
Während und nach dem Zweiten Weltkrieg, über 4.500 Beech 18 sah Militärdienst - alsleichtes Transportflugzeuge, leichte Bomber (für China), Flugbesatzungstrainer (für Bomber, Navigation und Schützen), Foto-Aufklärung und "Mutterschiff" für Ziel Drohnen - einschließlich USAAF C-45 Expeditor, AT-7 Navigator, AT-11 Kansan; und US Navy, SNB-1 Kansan und andere im Zweiten Weltkrieg.
In der frühen Nachkriegszeit war die Beech 18 das herausragende "Business-Flugzeug". Zu den zivilen Nutzungen gehören neben dem Transport von Passagieren auch Insektenbekämpfung, Fischaus-saat, Trockeneiswolkenaussaat, Feuerbekäm-pfung, Luftpostzustellung, Rettungsdienst, zahl-reiche Filmproduktionen, Fallschirmspringen, Fracht, Waffen- und Drogenschmuggel, Motor-Teststand, Skywriting, Banner-Schleppen und Stunt-Flugzeuge.

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Variants

Versionen

  JRB-4
UC-45F

Utility transport version, equivalent to UC-45F, 328 built.

  JRB-4
UC-45F

Leichte Transportmaschine auf der Basis der UC-45F, 328 Maschinen gebaut.

  JRB-5
TC-45J
Trainer transport version, similar to the SNB-3   JRB-5
TC-45J

Trainer-Transportversion, ähnlich der SNB-3

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Coast Guard acquired seven JRB-4 and JRB-5 aircraft between 1943 and 1947 and operated them primarily as transports. The final JRB was acquired in 1947. Two were transferred to the Navy in 1948 and 1949 while the remaining five stayed in service until 1956. One, Beech JRB-4 (BuAer 44605) served with the Coast Guard Reserve in the post-war years. Another was modified to assist the Coast and Geodetic Survey Service in harbor mapping and photography.

 

Die U.S. Coast Guard erwarb zwischen 1943 und 1947 sieben JRB-4- und JRB-5 Maschinen und betrieb sie hauptsächlich als Transporter. Die letzte JRB wurde 1947 erworben. Zwei wurden 1948 und 1949 an die Navy übergeben, während die restlichen fünf bis 1956 im Dienst blieben. Eine, die Beech JRB-4 (BuAer 44605), diente in der  Coast Guard Reserve der Nachkriegsjahre. Eine andere wurde modifiziert, um den Coast and Geodetic Survey Service bei der Kartierung und Fotografie von Häfen zu unterstützen.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 
 

U.S. Coast Guard (1955)

U.S. Coast Guard (1956)

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Specifications

Technische Daten

Specifications

UC-45F

Wingspan

Spannweite

14.53 m

Length

Länge

10.41 m

Height

Höhe

2.95 m

Wing area

Flügelfläche

32.4 m²

Engine

Motor

2× Pratt & Whitney R-985-AN-1 "Wasp Junior" radial engines, 450 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

360 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,800 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,400 kg

Climb Rate

Steigrate

9.4 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,930 m

Range

Reichweite

1,900 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serials

Seriennummern

Serial, Beech C-45 Expeditor
JRB-4 66469 + 44605
90580
3
SNB-4 90564 1
Total ?

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last update 27. June 2015

written 27. June 2015

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