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The CN-235-300M was selected by the
USCG for its Medium
Range Surveillance Maritime Patrol Aircraft (MRSMPA) program, for which
36 are being bought to replace the HU-25 Guardian business-style jets of
the Coast Guard. These are designated the HC-144A Ocean Sentry The
first HC-144A was delivered by EADS-CASA to Lockheed-Martin for
installation of its mission equipment in December 2006 The HC-144A
achieved Initial Operational Capability (IOC) on April 2, 2009. |
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Die
CN-235-300M wurde von der USCG
als neues Mittelstrecken-Seeüberwachungsflugzeug bestim-mt. 36 Maschinen
wurden bestellt die die veralteten HU-25 Guardian der Coast Guard ersetzen.
Die Maschinen werden als HC-144A Ocean Sentry bezeichnet. Die erste HC-144
wurde im Dezember 2006 von EADS-CASA an Lockheed-Martin geliefert um die
Elektronik einzubauen. Die erste HC-144A wurde am 2. April 2009 für
Einsatzreif erklärt. |
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C-144A |
USCG designation for the
CASA 235, bought to replace HU-25 Guardian jets. |
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C-114A |
Bezeichnung der USCG für die
CASA 235, welche die HU-25 Guardian ersetzen wird. |
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The U. S. Coast Guard
selected the HC-144A “Ocean Sentry” to serve as its new medium range
multi-purpose surveillance aircraft. In early 2007 the first three were
delivered to Elizabeth City, North Carolina to undergo installation and
testing of mission sensor and communication equipment.
This aircraft is the replacement for the 21 HU-25 Falcon jets which were
retired due to aging and obsolescence issues. The HC-144A can be
utilized for search and rescue, illegal drug and immigrant interdiction,
marine environmental protection, military readiness operations as well
as for cargo and personnel transport.
The HC-144A’s large cargo cabin and rear ramp enables the aircraft to be
mission tailored on short notice.
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Die U. S. Coast Guard hat die
HC-144A „Ocean Sentry“ als neues Mehrzweck-Überwachungs-flugzeug mittlerer
Reichweite ausgewählt. Anfang 2007 wurden die ersten drei nach Elizabeth
City, North Carolina, geliefert, um die Installation und das Testen von
Missionssensor- und Kom-munikationsausrüstung zu durchlaufen.
Dieses Flugzeug ist der Ersatz für die 21 HU-25 Falcon-Jets, die aufgrund
von Alterungs- und Überalterungs-problemen ausgemustert wurden. Die HC-144A
kann für Such- und Rettungs-einsätze, illegale Drogen- und Einwanderung,
Meeresumweltschutz, militärische Bereitschafts-operationen sowie für Fracht-
und Personen-transporte eingesetzt werden.
Die grosse Frachtkabine und die Heckrampe des HC-144A ermöglichen eine
kurzfristige Missions-anpassung des Flugzeugs. |
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Specifications |
HC-144A |
Wingspan |
Spannweite |
25.81 m |
Length |
Länge |
21.40 m |
Height |
Höhe |
8.18 m |
Wing area |
Flügelfläche |
59.1 m² |
Engine |
Motor |
2× General Electric CT7C
turboprop, 1,750 hp each |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
509 km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
9,800 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
15,500 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
542 m/min |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
9,145 m |
Range |
Reichweite |
5,003 km |
Armament |
Bewaffnung |
none |
Capacity |
Zuladung |
45 passengers |
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