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Casa HC-144A Ocean Sentry

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The CN-235-300M was selected by the USCG for its Medium Range Surveillance Maritime Patrol Aircraft (MRSMPA) program, for which 36 are being bought to replace the HU-25 Guardian business-style jets of the Coast Guard. These are designated the HC-144A Ocean Sentry  The first HC-144A was delivered by EADS-CASA to Lockheed-Martin for installation of its mission equipment in December 2006 The HC-144A achieved Initial Operational Capability (IOC) on April 2, 2009.

Die CN-235-300M wurde von der USCG als neues Mittelstrecken-Seeüberwachungsflugzeug bestim-mt. 36 Maschinen wurden bestellt die die veralteten HU-25 Guardian der Coast Guard ersetzen. Die Maschinen werden als HC-144A Ocean Sentry bezeichnet. Die erste HC-144 wurde im Dezember 2006 von EADS-CASA an Lockheed-Martin geliefert um die Elektronik einzubauen. Die erste HC-144A wurde am 2. April 2009 für Einsatzreif erklärt.

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Variants

Versionen

  C-144A

USCG designation for the CASA 235, bought to replace HU-25 Guardian jets.

C-114A

Bezeichnung der USCG für die CASA 235, welche die HU-25 Guardian ersetzen wird.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U. S. Coast Guard selected the HC-144A “Ocean Sentry” to serve as its new medium range multi-purpose surveillance aircraft. In early 2007 the first three were delivered to Elizabeth City, North Carolina to undergo installation and testing of mission sensor and communication equipment.

This aircraft is the replacement for the 21 HU-25 Falcon jets which were retired due to aging and obsolescence issues. The HC-144A can be utilized for search and rescue, illegal drug and immigrant interdiction, marine environmental protection, military readiness operations as well as for cargo and personnel transport.

The HC-144A’s large cargo cabin and rear ramp enables the aircraft to be mission tailored on short notice.

Die U. S. Coast Guard hat die HC-144A „Ocean Sentry“ als neues Mehrzweck-Überwachungs-flugzeug mittlerer Reichweite ausgewählt. Anfang 2007 wurden die ersten drei nach Elizabeth City, North Carolina, geliefert, um die Installation und das Testen von Missionssensor- und Kom-munikationsausrüstung zu durchlaufen.
Dieses Flugzeug ist der Ersatz für die 21 HU-25 Falcon-Jets, die aufgrund von Alterungs- und Überalterungs-problemen ausgemustert wurden. Die HC-144A kann für Such- und Rettungs-einsätze, illegale Drogen- und Einwanderung, Meeresumweltschutz, militärische Bereitschafts-operationen sowie für Fracht- und Personen-transporte eingesetzt werden.
Die grosse Frachtkabine und die Heckrampe des HC-144A ermöglichen eine kurzfristige Missions-anpassung des Flugzeugs.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 
 

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Specifications

Technische Daten

Specifications

HC-144A

Wingspan

Spannweite

25.81 m

Length

Länge

21.40 m

Height

Höhe

8.18 m

Wing area

Flügelfläche

59.1 m²

Engine

Motor

2× General Electric CT7C turboprop, 1,750 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

509 km/h

Empty weight

Leergewicht

9,800 kg

Loaded weight

Startgewicht

15,500 kg

Climb Rate

Steigrate

542 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

9,145 m

Range

Reichweite

5,003 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

45 passengers

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Serials

Seriennummern

Serial, Casa C-144A Ocean Sentry
C-144A 2301 - 2315 15
Total 15

- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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