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Casa C-212 Aviocar C-41A

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The CASA C-212 Aviocar is a turboprop-powered STOL medium cargo aircraft designed and built by CASA in Spain for civil and military use. During the late 1960s, the Spanish Air Force was still operating a number of outdated piston-engined transports, including the three-engined Junkers Ju 52 and two-engined Douglas C-47. In order to meet the Spanish Air Force's needs to modernise its transport force, CASA proposed the C-212, a twin engined 18 seat transport aircraft that would be capable of fulfilling a variety of military roles, including passenger transport, ambulance aircraft and paratroop carrier, while also being suitable for civil use. The first prototype flew on 26 March 1971.

Die CASA C-212 Aviocar ist ein mitleres Turboprop-betriebenes STOL-Frachtflugzeug, das von CASA in Spanien für zivile und militärische Zwecke entwickelt und gebaut wurde. In den späten 1960er Jahren betrieb die spanische Luftwaffe noch eine Reihe veralteter Kolbenmotorftransportmaschinen, darunter die dreimotorige Junkers Ju 52 und die zweimotorige Douglas C-47. Um die Anforderungen der spanischen Luftwaffe zur Modernisierung ihrer Transportkraft zu erfüllen, schlug CASA den C-212 vor, ein zweimotoriges Transportflugzeug mit 18 Sitzplätzen, das eine Vielzahl von militärischen Aufgaben erfüllen könnte, darunter Personen-transport, Ambulanzflugzeug und Fallschirmjäger , während sie auch für den zivilen Gebrauch geeignet sind. Der erste Prototyp flog am 26. März 1971.

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Variants

Versionen

  C-212-300
C-41A

26 seat civil utility version.

C-212-300
C-41A

26 Plätzige Mehrzweckversion

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

During mid 1990 the U.S. Coast Guard leased a single CASA-212-300 Aviocar (s/n 0393) utility transport, for suitability trials in support of helocopter opeartions. It was used by the Miami Air Station at Opa Locka FL.

Mitte 1990 mietete die U.S. Coast Guard eine einzige CASA-212-300 Aviocar (s/n 0393) für Eignungsversuche zur Unterstützung von Hub-schrauberoperationen. Sie wurde von der Miami Air Station in Opa Locka FL verwendet.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

   
 

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Casa C212-300 s/n 393 (Photo courtesy Michael E. Fader)

Casa C212-300 s/n 393 (Photo courtesy Michael E. Fader)

Casa C212-300 s/n 393 (Photo courtesy Michael E. Fader)

 
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Specifications

C-212-300

Wingspan

Spannweite

20.28 m

Length

Länge

16.20 m

Height

Höhe

6.30 m

Wing area

Flügelfläche

41.0 m²

Engine

Motor

2× Garrett AiResearch TPE-331-10R-513C turboprop engines, 925 shp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

370 km/h

Empty weight

Leergewicht

3,780 kg

Loaded weight

Startgewicht

7,700 kg

Climb Rate

Steigrate

8.3 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,925 m

Range

Reichweite

1,811 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

26 passengers

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Serial, Casa Aviocar
C-212-300 393 1
Total 1

- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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