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Consolidated N4Y-

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Model 21 was an aerodynamic cleaned up version of the Model 12/PT-3, one of the distinguishing features was curved instead of angular tail surfaces. The aircraft was a single-engined biplane with fixed tailwheel landing gear and accommodation for two in open cockpits.

Das Modell 21 war ein aerodynamisches verbesserte Version des Modells 12/PT-3,eines der charakteristischen Merkmale war das gerundete anstelle des eckigen Leitwerks.Das Flugzeug war ein einmotoriger Doppeldecker mit festem Fahrwerk und Spornrad mit einem offen Cockpit für zwei Personen.

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Variants

Versionen

 

XN4Y-1

Evaluation aircraft for the US Coast Guard, three built.

YN4Y-1 Testflugzug für die US Coast Guard, 3 Maschinen
 

N4Y-1

One YPT-11B for the USCG, later modified to the same standard as the XN4Y-1

N4Y-1

Eine YPT-11B für die USCG, später zur Standard YN4Y-1 modifiziert.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The USCG acquired a single Y1PT-11B (32-395) from the USAAC which was fitted with a Wright J6-5 engine and operated it as N4Y-1. Its serial was CG10, then 310 and later V110.

Die USCG erwarb eine einzige Y1PT-11B (32-395) von der USAAC, die mit einem Wright J6-5 Motor ausgestattet wurde und  als N4Y-1 bezeichnet wurde. Sie hatte die Seriennummer CG10, dann 310 und später V110.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications

Technische Daten

Specifications

N4Y-1

Wingspan

Spannweite

9.63 m

Length

Länge

8.20 m

Height

Höhe

2.95 m

Wing area

Flügelfläche

26.01 m²

Engine

Motor

1 × Lycoming R-680A radial piston, 200 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

190 km/h

Empty weight

Leergewicht

870 kg

Loaded weight

Startgewicht

1173 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

4175 m

Range

Reichweite

?

Armament

Bewaffnung

none

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Serials

Seriennummern

Consolidated N2Y-

N4Y-1

310 later V110

1

Total

 


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last update 27. June 2015

written 27. June 2015

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