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Curtiss R-6

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Aircraft of the U.S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Curtiss Model R was a utility aircraft produced for the US Army and Navy during World War I. It was a conventional, two-bay biplane with slightly staggered wings of unequal span. The aircraft was provided with two open cockpits in tandem and fixed tailskid undercarriage, but many were built for the Navy with twin floats replacing the wheels. During the course of the war, Model Rs were used for general liaison and communication duties, as well for observation, training, and as air ambulances. In practice, the Curtiss powerplants supplied with these aircraft proved insufficient and were mostly replaced with Liberty engines. The Navy's Model R-3 floatplane had extended-span, three-bay wings, and was intended for use as a torpedo bomber.

Die Curtiss Modell R war ein Mehrzweckflugzeug der US Army und Navy das während des Ersten Weltkriegs produzierte wurde. Es war ein konventioneller Doppeldecker mit leicht gestaffelten Tragflächen ungleicher Spannweite. Das Flugzeug war mit zwei offenen Cockpits in Tandemanordnung und einem festen Fahrwerk versehen. Viele waren für die Marine mit zwei Schwimmern ausgerüstet. Im Laufe des Krieges wurden die R Modelle für die allgemeine Verbindungsaufgaben und Kommunikation verwendet, sowie für die Luftbeobachtung, Schulung und als Luftambulanz. Im Einsatz erwiesen sich die Flugzeuge mit Curtiss-Motoren als unzureichend erwiesen und wurden meist mit Liberty-Motoren ersetzt. Das Modell R-3 der Marine war Wasserflugzeug hatte verlängerte Spannweite und war für den Einsatz als Torpedobomber vorgesehen.

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Variants

Versionen

R-6

Two-seat floatplane with long span wings of R-3 but powered with Curtiss V-2-3 engine. 76 delivered to US Navy plus some floatplanes and landplanes for US Army.

R-6

Zweisitziges Schwimmerflugzeug mit längerer Spannweite als die R-3 angetrieben von einer Curtiss V-2-3 Motor. 76 Maschinen wurden an die US Navy plus einige Maschienn für die US Army

R-6L

Model R-6 with 360 hp Liberty L-12 engine. 40 converted from R-6 plus 122 built new.

R-6L

Model R-6 mit dem 360 PS Liberty L-12 Motor. 40 R-6 umgebaut und 122 neue Maschinen.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The Curtiss R-6 was flown by Coast Guard Aviators during Great war. The Armored Cruiser Huntington arrived in Pensacola on 28. May 1917 for a series of tests and evaluations. During the war some Navy Aircraft were flown by Coast Guard Aviators who were assigned to Naval Air Stations.

 

Die Curtiss R-6 wurde während des Ersten Welt-kriegs von Coast Guard Aviators geflogen. Der Panzerkreuzer Huntington erreichte Pensacola am 28. Mai 1917 für eine Reihe von Tests und Bewert-ungen. Während des Krieges wurden einige Ma-rineflugzeuge von Fliegern der Küstenwache ge-flogen, die den Naval Air Stations zugeteilt wurden.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

   
 

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Specifications

R-3

Wingspan

Spannweite

14,00 m

Length

Länge

11,70 m

Height

Höhe

?

Wing area

Flügelfläche

46,90 m²

Engine

Motor

1 × Curtiss V-X, 160 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

138 km/h

Empty weight

Leergewicht

826 kg

Loaded weight

Startgewicht

1.403 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

?

Armament

Bewaffnung

?

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Serial Curtiss R (U.S. Navy)
R-6 A162 - A197 ?
R-6 / R-6L A873 - A994 ?

Total

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- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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