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Douglas O-38

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Douglas O-38 was an observation airplane used by the US Army Air Corps. Between 1931 and 1934, Douglas built 156 O-38s for the Air Corps.

Die Douglas O-38 war eine Beobachtung Flugzeug von des US Army Air Corps. Zwischen 1931 und 1934baute Douglas 156 O-38s für das Air Corps.

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Variants

Versionen

  O-38C

Single aircraft similar to the O-38B for use by US Coast Guard

O-38C

Single aircraft similar to the O-38B for use by US Coast Guard

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

One Douglas O-38C aircraft was ordered by the War Department for the Coast Guard in 1931.  This single Douglas O-38C, tail number 32-394, was given the Coast Guard number "CG-9" and was commissioned in December 1931.  That Coast Guard number was later changed to "V-108."  The aircraft crashed and was written off in April 1934.

Eine Douglas O-38C wurde 1931 durch das Kriegsministerium für die Küstenwache bestellt. Diese einzelne Douglas O-38C, mit der Seriennummer 32-394 wurde die Kennung "CG-9" von der Coast Guard gegeben und m Dezember 1931 in Dienst gestellt. Später wurde die Kennung auf V-108 geändert. Die Maschine stürzte April 1934 ab.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications

O-38C

Wingspan

Spannweite

12.20 m

Length

Länge

9.75 m

Height

Höhe

3.25 m

Wing area

Flügelfläche

34.5 m2

Engine

Motor

1 × Pratt & Whitney R-1690-5, 525 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

240 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,393 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,022 kg

Climb Rate

Steigrate

287.5 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

6,020 m

Range

Reichweite

906 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Douglas O-38
O-38C 32-394 (V108) 1

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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