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Fairchild HC-123 Provider

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The C-123 Provider is an American military transport aircraft designed by Chase Aircraft and subsequently built by Fairchild Aircraft for the US Air Force. The first Fairchild-built C-123B flew on 1 September 1954 and production aircraft entered service with the USAF in July 1955. Orders totalling more than 300 aircraft were completed by mid-1958.

Die C-123 Provider ist eine amerikanisches Militär-Transportflugzeug das von Chase Aircraft entwickelt und anschließend von Fairchild Aircraft für die US Air Force gebaut wurde. Die erste Fairchild-C-123B  flog am 1. September 1954 und die Serienmaschine wurde im Juli 1955 in Dienst der USAF genommen. Aufträge von mehr als 300 Maschinen wurden bis Mitte 1958 abgeschlossen.

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Variants

Versionen

  HC-123B

Eight C-123B transfered from the USAF to the USCG

HC-123B

Acht C-123B wurden von der USAF an die USCG abgegeben.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Coast Guard acquired the first of eight C-123B’s from the USAF in June of 1958 for use as logistical transports in support of the expansion and installation of the LORAN C network and other isolated installations. These installations were situated around the globe, many of which were in remote locations. The aircraft operated from Coast Guard Air Stations located at Miami FL, Barbers Point HI, Kodiak AK, Puerto Rico, Agana Guam, and Naples in Italy. They were distinguished from other C-123s by the Coast Guard color scheme and the large nose-mounted APN-158 radar. As a secondary mission they were also utilized for search and rescue.
 

The last of the aircraft were retired from Coast Guard service in 1972.

Die U.S. Coast Guard erwarb im Juni 1958 die ersten von acht C-123B von der USAF als logistische Transporter zur Unterstützung des Ausbaus und der Installation des LORAN C Netzwerks und anderer isolierter Installationen. Diese Installationen befanden sich rund um den Globus, von denen sich viele an abgelegenen Orten befanden. Das Flugzeug wurde von Coast Guard Air Stations in Miami FL, Barbers Point HI, Kodiak AK, Puerto Rico, Agana Guam, and Naples in Italien betrieben.  Sie unterschieden sich von anderen C-123 durch das Farbschema der Küstenwache und das grosse nasenmontierte APN-158 Radar. Als sekundäre Mission wurden sie auch zur Suche und Rettung eingesetzt.
Die letzten Flugzeuge wurden 1972 aus dem Dienst der Küstenwache genommen.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

Naples Italy (1960)

Kodiak AK (1962)

Kodiak AK (1966)

 

 

 

 

Kodiak AK (1967)

Naples Italy (1972) Miami FL (1973)
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Specifications

Technische Daten

Specifications

C-123B

Wingspan

Spannweite

33.53 m

Length

Länge

23.92 m

Height

Höhe

10.36 m

Wing area

Flügelfläche

113.6 m²

Engine

Motor

2× Pratt & Whitney R-2800-99W "Double Wasp" 18-cylinder radial engines, 2,300 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

km/h

Empty weight

Leergewicht

16,042 kg

Loaded weight

Startgewicht

27,000 kg

Climb Rate

Steigrate

5.8 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

8,800 m

Range

Reichweite

1,666 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung 62 passengers
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Serials

Seriennummern

Serial, Fairchild HC-123B Provider
HC-123B 4357 56-4357 1
HC-123B 4358 56-4358 1
HC-123B 4505 55-4505 1
HC-123B 4529 55-4529 1
HC-123B 4540 55-4540 1
HC-123B 4541 55-4541 1
HC-123B 4668 54-668 1
HC-123B 4705 54-705 1

Total

8


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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