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The C-123 Provider is an
American military transport
aircraft designed by Chase Aircraft and subsequently built by Fairchild
Aircraft for the US Air Force. The first Fairchild-built C-123B flew on
1 September 1954 and production aircraft entered service with the USAF
in July 1955. Orders totalling more than 300 aircraft were completed by
mid-1958. |
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Die C-123 Provider ist eine
amerikanisches Militär-Transportflugzeug das von Chase Aircraft entwickelt
und anschließend von Fairchild Aircraft für die US Air Force gebaut wurde.
Die erste Fairchild-C-123B flog am 1. September 1954 und die
Serienmaschine wurde im Juli 1955 in Dienst der USAF genommen. Aufträge von
mehr als 300 Maschinen wurden bis Mitte 1958 abgeschlossen. |
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The U.S. Coast Guard
acquired the first of eight C-123B’s from the USAF in June of 1958 for
use as logistical transports in support of the expansion and
installation of the LORAN C network and other isolated installations.
These installations were situated around the globe, many of which were
in remote locations. The aircraft operated from Coast Guard Air Stations
located at Miami FL, Barbers Point HI, Kodiak AK, Puerto Rico, Agana Guam, and Naples
in Italy. They were distinguished from other
C-123s by the Coast Guard color scheme and the large nose-mounted
APN-158 radar. As a secondary mission they were also utilized for search
and rescue.
The last of the aircraft
were retired from Coast Guard service in 1972. |
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Die U.S. Coast Guard erwarb im
Juni 1958 die ersten von acht C-123B von der USAF als
logistische Transporter zur Unterstützung des Ausbaus und der Installation
des LORAN C Netzwerks und anderer isolierter Installationen. Diese
Installationen befanden sich rund um den Globus, von denen sich viele an
abgelegenen Orten befanden. Das Flugzeug wurde von Coast Guard Air Stations
in Miami FL, Barbers Point HI, Kodiak AK, Puerto Rico, Agana Guam, and Naples in Italien
betrieben. Sie unterschieden sich von anderen
C-123 durch das Farbschema der Küstenwache und das grosse nasenmontierte
APN-158 Radar. Als sekundäre Mission wurden sie auch zur Suche und Rettung
eingesetzt.
Die letzten Flugzeuge wurden 1972 aus dem Dienst der Küstenwache genommen.
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Specifications |
C-123B |
Wingspan |
Spannweite |
33.53 m |
Length |
Länge |
23.92 m |
Height |
Höhe |
10.36 m |
Wing area |
Flügelfläche |
113.6 m² |
Engine |
Motor |
2× Pratt & Whitney
R-2800-99W "Double Wasp" 18-cylinder radial engines, 2,300 hp each |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
16,042 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
27,000 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
5.8 m/s |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
8,800 m |
Range |
Reichweite |
1,666 km |
Armament |
Bewaffnung |
none |
Capacity |
Zuladung |
62 passengers |
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