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General Aviation (Fokker) PJ-

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The General Aviation PJ-1 was a flying boat produced in the United States in the 1930s as a search-and-rescue aircraft for the Coast Guard. Originally designated FLB (for "Flying Life Boat"), it was a conventional high-wing cantilever monoplane with a flying boat hull and outrigger pontoons mounted on the wings slightly outboard of mid-span. The twin pusher engines were carried in separate nacelles on pylons above the wings. The hull was a monocogue metal structure, and the wing was a wooden structure skinned with plywood.

Die General Aviation PJ-1 war ein Flugboot in den Vereinigten Staaten in den 1930er Jahren das für Such- und Rettungs-Einsätze der Coast Guard konzipiert war. Ursprünglich als FLB (für "Flying Life Boat") bezeichnet, war es eine herkömmliche Konstruktion mit freitragendem Flügel mit einem Flugboot Rumpf und Ausleger Schwimmer an den Flügeln. Die beiden Motoren mit Druckpropellern befanden sich in separaten Gondeln an Pylonen über den Tragflächen. Der Rumpf war in Metallschalenbauweise  und der Flügel war eine Holzkonstruktion mit Sperrholz Oberfläche.

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Variants

Versionen

  PJ-1

Original version with pusher engines, 5 built

PJ-1

Originale Version mit Druckpropeller, 5 Maschinen

  PJ-2

Version with tractor engines, (1 converted)

PJ-2

Version mit Zugpropeller (ein Umbau)

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Five examples were operated by the U.S. Coast Guard during the 1930s, named Antares, Altair, Acrux, Acamar, and Arcturus. In 1933, Antares underwent a major refit that included a redesign of her engine nacelles, converting these to tractor configuration.

Fünf Maschinen wurden von der U.S. Coast Guard in den 1930er Jahren erworben und mit dem Namen Antares, Altair, Acrux, Acamar, und Arcturus versehen. 1933 wurde die Maschine Antares umgebaut und neu mit Zugpropellern ausgerüstet.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

FLB-51 (1933)

FLB-52 (1932) FLB-53 (1933)
 

 

 

 

FLB-54 (1934)

V 113 (1937)

V 116 (1938)
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Specifications

PJ-1

Wingspan

Spannweite

22.61 m

Length

Länge

16.39 m

Height

Höhe

4.73 m

Wing area

Flügelfläche

70.0 m2

Engine

Motor

2 × Pratt & Whitney Wasp, 420 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

208 km/h

Empty weight

Leergewicht

3,180 kg

Loaded weight

Startgewicht

5,090 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

2,745 m

Range

Reichweite

1,770 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, General Aviation PJ-
PJ-1 52 (later V112) 1
PJ-1 53 (later V113) 1
PJ-1 54  (later V114) 1
PJ-1 55 (later V115) 1
PJ-2 51 (later V116) 1

Total

4


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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