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Grumman JF-2 Duck

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Aircraft of the U.S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Grumman JF- "Duck" was a single-engine amphibious biplane manufactured from 1934 until 1936. 1936 the production switched to the J2F- Duck and later variants. The more obvious external appearance clue to distinguish a JF from an early J2F is the deletion of the inter-aileron strut between the wings on the J2F; less noticeable perhaps is the J2F's slightly longer rear fuselage/float joining fillet beneath the tail.

The Duck's main pontoon was part of the fuselage, almost making it a flying boat, though it appears more like a standard aircraft with an added float. This general configuration was shared with the earlier Loening OL. The XJF-1 prototype first flew on 24 April 1933 piloted by Grumman test pilot Paul Hovgard.

Der Grumman JF- "Duck" war eine einmotoriges Doppeldecker-Amphibienflugzeug das von 1934 bis 1936 hergestellt 1936 wurde, als  die Produktion der J2F- Duck umgestellt wurde. Die JF- lässt sich von einem frühen J2F- durch das fehlen der Zwischenquerruder Strebe zwischen den Flügeln und etwas weniger auffällig durch den etwas längeren hinteren Rumpf/Pontonübergang

Der Hauptponton der Duck war Teil des Rumpfes, fast so wie bei einem Flugboot, obwohl es mehr wie ein Standard-Flugzeug mit einem zusätzlichen Schwimmer erscheint. Diese allgemeine Konfiguration wurde mit der früheren Löning OL übernommen. Die XJF-1-Prototyp flog  am 24. April 1933 erstmals pilotiert von Grumman Testpilot Paul Hovgard.

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Variants

Versionen

 

JF-2

Variant for the U.S. Coast Guard powered by a 750 hp Wright R-1820-102 Cyclone engine, 15 built

JF-2

Variante für die US-Küstenwache angetrieben von einem 750 PS starken Wright R-1820 bis 102 Cyclone-Motor, 15 Maschinen
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U. S. Coast Guard obtained fourteen Grum-man JF-2’s.  The first was acquired in October of 1934. They were designed specifically for the Coast Guard. The Coast Guard numbers were V135 through V148. The JF-2’s played an instrumental role during the Coast Guard’s testing of air operations on board its cutters. Two were carried experimentally on board the cutters Spencer and Taney during pre-war tests. Others were used successfully on board cutters stationed on the Greenland Patrol.

 

Die U. S. Coast Guard erhielt vierzehn Grumman JF-2. Die erste wurde im Oktober 1934 erworben. Sie wurden speziell für die Küstenwache ent-wickelt. Die Nummern der Küstenwache waren V135 bis V148. Die JF-2 spielten eine entschei-dende Rolle bei den Tests der Küstenwache für den Flugbetrieb an Bord ihrer Kutter. Zwei wurden während Vorkriegstests experimentell an Bord der Kutter Spencer und Taney geführt. Andere wurden erfolgreich auf Kuttern eingesetzt, die auf der Grön-landpatrouille stationiert waren.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

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Specifications

JF-1

Wingspan

Spannweite

11.89 m

Length

Länge

10.00 m

Height

Höhe

4.60 m

Wing area

Flügelfläche

?

Engine

Motor

1 × Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp 14-cyl two row air-cooled radial piston engine, 700 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

?

Empty weight

Leergewicht

?

Loaded weight

Startgewicht

?

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

6.550 m

Armament

Bewaffnung

1 × 7.62 mm KG on flexible mount in rear cockpit

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Serial, Grumman JF- Duck
JF-2 161 - 174
later V135 - V-148
14

Total

14


- Last update: 31. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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