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Grumman C-11 / C-20 / C-37 Gulfstream

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Aircraft of the U.S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Gulfstream II (G-II) is an American twin engine business jet designed and built by Grumman and then Gulfstream American.
 

The Gulfstream III was built at Savannah, Georgia and was designed as an improved variant of the Grumman Gulfstream II.
  

Gulfstream, in collaboration with Grumman began work on the Gulfstream IV in March 1983 as a re-engined, stretched fuselage derivative of the Gulfstream III. A decision to redesign the wing structure for weight reduction presented an opportunity for an aerodynamic redesign of the wing to reduce cruise drag and increase range.

The Gulfstream V first flew in 1995, was certified in 1997, and was one of the first "ultra-long range" 11,000 km) business aircraft. Capable of carrying up to 16 people in standard seating configurations, and able to fly up to 12,000 km, the GV became the longest range business jet ever made

Die Gulfstream II (G-II) ist ein zweimotoriger amerikanischer  Business-Jet entworfen und von Grumman und dann gebaut von Gulfstream American.
Die Gulfstream III wurde in Savannah, Georgia gebaut und war  eine verbesserte Variante der Grumman Gulfstream II.
Gulfstream, in Zusammenarbeit mit Grumman begann im März 1983 die Arbeit an der Gulfstream IV, mit einem gestreckten Rumpf und neuen Triebwerken. Die Entscheidung, die Flügel-Struktur zur Gewichtsreduktion zu überarbeiten bot die Gelegenheit für eine generelle aerodynamische Überarbeitung des Flügels der den Luftwiderstand verringerte und die Reichweite erhöhte.
Die Gulfstream V flog erstmals im Jahr 1995, wurde 1997 zertifiziert, sie war eines der ersten "Ultra-long range" 11.000 km) Geschäfts- reiseflugzeuge. Bis zu 16 Personen konnten mit der Standard-Bestuhlung bis zu 12.000 km weit fliegen.

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Variants

Versionen

  VC-11A

VIP transport version for the US Coast Guard. (Gulfstream II)

VC-11A VIP Transporter für die US Coast Guard. (Gulfstream II)
  C-20C

Operational Support Airlift aircraft with modified communications equipment. (Gulfstream III)

C-20C Unterstützungsflugzeug mit modifizierter Funkausrüstung
  C-37A Operational Support Airlift aircraft for the USCG. (Gulfstream V) C-37A Unterstützungsflugzeug für die USCG. (Gulfstream V)
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

A single aircraft was procured by the U.S. Coast Guard as VC-11A and was serialled 1451 and later 01.

The U. S.Coast Guard procured a C-20C with the Serial 01.

The U.S. Coast Guard operated a VC-37A with serial 01 as an executive aircraft.

Ein einzelnes Flugzeug wurde von der U.S. Coast Guard  als VC-11A als 1451 beschafft und später als 01 umnummert.

Die U.S. Coast Guard  beschaffte eine C-20C mit der Seriennummer 01.

Die U.S. Coast Guard  betrieb eine VC-37A mit der Seriennummer 01 als VIP Flugzeug.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications

C-37A

Wingspan

Spannweite

28.50 m

Length

Länge

29.40 m

Height

Höhe

7.90 m

Wing area

Flügelfläche

?

Engine

Motor

2 × Rolls-Royce BR710A1-10 turbofan, 65 kN each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

904 km/h

Empty weight

Leergewicht

21,000 kg

Loaded weight

Startgewicht

41,136 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

15,240 m

Range

Reichweite

10,742 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

12 passengers

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Serial, Grumman Gulfstream
VC-11A 1451 1
C-20C 01 1
VC-37A 01 1

Total

3


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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