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Hall PH-

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Aircraft of the U.S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Hall PH- was an American flying boat of the 1930s. In December 1927, the U.S. Navy placed a contract with the Hall-Aluminum Aircraft Corporation of Bristol, Pennsylvania for a developed version of the Naval Aircraft Factory PN-11and could hence trace its lineage back to the Felixstowe flying boats of the First World War.

The XPH-1 had identical wings and a similar metal hull to that of the PN-11, but was fitted with a large single fin and rudder. It was powered by two Wright Cyclone radial engines and accommodated its two pilots side by side in an open cockpit, with cockpits for gunners in the nose and behind the wings.

Dier Hall PH -war ein amerikanisches Flugboot der 1930er Jahre. Im Dezember 1927 bestellte die U.S. Navy bei der Hall-Aluminium Aircraft Corporation of Bristol, Pennsylvania eine weiterentwickelte Version der Naval Aircraft Factory PN-11 die von den Felixstowe Flugboote des Ersten Weltkriegs  abstammte.

Die XPH-1 hatten identische Flügel und einen ähnlichen Metallrumpf wie die PN-11, war jedoch mit einem einzelnen grossen Seitenleitwerk ausge-stattet. Sie wurde von zwei Wright Cyclone Sternmotoren angetrieben die beiden Piloten sassen nebeneinander in einem offenen Cockpit, sowie einem Cockpit für den Bugschützen.

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Variants

Versionen

 

PH-2

Version for U.S Coast Guard. Two 750 hp Wright R-1820F-51 engines. Armament omitted. Seven built.

 

PH-2

Version der US Coast Guard. Zwei 750 PS Wright R-1820F-51 Motoren. Ohne Bewaffnung, zwei Maschinen
 

PH-3

Improved version for Coast Guard. Long Chord NACA cowlings. Revised enclosed canopy for pilots. Seven built.

PH-3

Verbesserte Version für die US Coast Guard. Breite NACA Hauben über den Motoren und geschlossenes Cockpit. Sieben Maschinen
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The PH- was purchased in small numbers by the U.S. Navy and the U.S. Coast Guard. It remained in service with the Coast Guard until 1944, being used for anti submarine and search and rescue duties.

Production of the PH- recommenced in June 1936 to meet an order for seven PH-2s for the U.S. Coast Guard. These entered service from 1938, being the largest aircraft operated by the Coast Guard at that time. The U.S. Coast Guard ordered a further seven of an improved version, the PH-3 in 1939, these entering service in 1941 The U.S. Coast Guard continued operating the PH-2 and -3 until 1944.

Der PH- wurde in kleinen Stückzahlen von der U.S. Navy und der U.S. Coast Guard gekauft. Sie blieb bis 1944 im Dienst mit der Küstenwache für die für Anti-U-Boot-Jagd sowie Such und Rettung Aufga-ben.

Die Produktion der PH- wurde im Juni 1936 wieder aufgenommen mit einen Auftrag für sieben PH-2s für die U.S. Coast Guard. Diese wurden 1938 in Dienst genommen und war das größte damals betriebe Flugzeug der U.S. Coast Guard. Die Küstenwache bestellte im Jahr 1939 weitere sieben

erbesserten Version, die PH-3, diese wurden 1941 in Dienst genommen. Die U.S. Coast Guard setzte den Betrieb der PH-2 und -3 bis 1944 fort.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

US Coast Guard

US Coast Guard

US Coast Guard

 

 

 

 
 

US Coast Guard

US Coast Guard

 
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Specifications

PH-3

Wingspan

Spannweite

22.21 m

Length

Länge

15.55 m

Height

Höhe

6.05 m

Wing area

Flügelfläche

158.9 m²

Engine

Motor

2 × Wright R-1820F-51 Cyclone air cooled radial engine, 750 hp  each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

256 km/h

Empty weight

Leergewicht

4,370 kg

Loaded weight

Startgewicht

7,342 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

9,700 m

Range

Reichweite

3,119 km

Armament

Bewaffnung

Four flexibly mounted 7.7 mm machineguns

Up to 450 kg of bombs

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Serial, Hall PH-
PH-2 V164 - V170 7
PH-3 V177 - V183 7

Total

14


- Last update: 31. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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