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Lockheed R5O- Lodestar

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Aircraft of the U.S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Lockheed Model 18 Lodestar was a passenger transport aircraft of the World War II era. The prototype of the Lockheed Model 18, which first flew in 1939, was constructed from one Lockheed Model 14 Super Electra. The fuselage was lengthened by 1.5 m, enabling the fitting of two more rows of seats

Die Lockheed Modell 18 Lodestar war ein Passagier-Transportflugzeug während der Zeit des Zweiten Weltkriegs.Der Prototyp des Lockheed Modell 18, das erstmals im Jahr 1939 flog, wurde aus einer Lockheed Electra 14 Super-Modell hergestellt. Der Rumpf wurde um 1,5 m verlängert, so dass der Einbau von zwei weiteren Sitzreihen möglich wurde.

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Variants

Versionen

  R5O-1

Staff transport powered by 1,200 hp Wright R-1820-97 engines; three built

R5O-1

VIP Transporter angetrieben durch 1,200 PS Wright R-1820-97 Motoren, drei Maschinen

R5O-4

Powered by 1,200 hp Wright R-1820-40 engines, 12 aircraft impressed.

R5O-4

Angetrieben durch 1'200 PS Wright R-1820-40 Motoren, 12 Maschinen requiriert

R5O-5

Navy version of the C-60 powered by 1,200 hp Wright R-1820-40 engines, 38 built

R5O-5

Navy Version der C-60 angetrieben durch 1'200 PS Wright R-1820-40 Motoren, 38 Maschinen.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Coast Guard acquired a Lockheed Model 18, Lockheed, it was delivered and accepted on 14 . May 1940. It was used as an executive transport aircraft.

Later the Coast Guard acquired four R5O-4 aircraft in late 1942. These were also executive transports with seating for four to seven passengers. The service acquired three R5O-5 transports later that same year as well. These were the standard transport model with seating for twelve to fourteen passengers.

These aircraft were used primarily for administrative flights and were based at New York and Elizabeth City, North Carolina before the Coast Guard air station was established at Washington National Airport.

 

Die U.S. Coast Guard erwarb ein Lockheed Model 18, Lockheed, es wurde am 14 May 1940 ausge-liefert und abgenommen. Es wurde als Executive Transportflugzeug eingesetzt.

Später erwarb die Coast Guard Ende 1942 vier R5O-4 Flugzeuge. Diese waren ebenfalls Executive Transporter mit Sitzplätzen für vier bis sieben Passagiere. Der Dienst erwarb noch im selben Jahr drei R5O-5 Maschinen. Diese waren das Standard-Transportmodell mit Sitzplätzen für zwölf bis vierzehn Passagiere.

Diese Flugzeuge wurden hauptsächlich für Ver-waltungsflüge eingesetzt und waren in New York und Elizabeth City, North Carolina, stationiert, bevor die Coast Guard Air Station am Washington National Airport eingerichtet wurde.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications

R5O-5

Wingspan

Spannweite

19.96 m

Length

Länge

15.19 m

Height

Höhe

3.6 m

Wing area

Flügelfläche

51.2 m²

Engine

Motor

2 × Wright R-1820-87 nine-cylinder  radial engines, 1,200 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

428 km/h

Empty weight

Leergewicht

5,670 kg

Loaded weight

Startgewicht

7,938 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,740 m

Range

Reichweite

4,025 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

18 Passengers

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Serial, Lockheed R5O- Lodestar
R5O-1 V188 1
R5O-4 12453 + 05059
12447 + ?
4
R5O-5 12456 + ?
?
3

Total

8


- Last update: 31. December 2021 Writen: 1. December 2012 - -
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