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New Standard NT-

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Aircraft of the U.S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The New Standard D-25 was a 5-seat agricultural and joy-riding aircraft produced by the New Standard Aircraft Company at Paterson, New Jersey from 1928.
Seating for four passengers was provided in the open front cockpit, with the pilot in the single seat open rear cockpit. Variations in seating arrangement reflected the role of the different variants. The rugged structure gave the New Standard Ds a long-life, leading to the respectable number that survived the abuse of joy-riding, mail carrying and crop dusting for many years.

 

Die New Standard D-25 war ein 5-sitziges Landwirtschafts- und Freizeitflugzeug, das ab 1928 von der New Standard Aircraft Company in Pater-son, New Jersey, hergestellt wurde.
Sitzplätze für vier Passagiere wurden im offenen vorderen Cockpit bereitgestellt, mit dem Piloten im offenen hinteren Cockpit. Variationen in der Sitzan-ordnung spiegelten die Rolle der verschiedenen Varianten wieder. Die robuste Struktur verlieh den New Standard Ds ein langes Leben, was zu einer respektablen Zahl führte, die viele Jahre lang den Einsatz als Freizeit-, Posttransport und Landwirt-schaftflugzeug überstanden hat.

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Variants

Versionen

 

NT-2
D-25A

Version with an 225 hp Wright J-6 engine

 

NT-2
D-25A

Version mit einem 225 PS Wright J-6 Motor

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Coast Guard acquired two D-25As aircraft from the U.S. Customs Service in 1934. In actuality the Customs Service gave the Coast Guard a total of 15 different aircraft that year. Almost all were surveyed due to poor condition. All had been confiscated from convicted smugglers. V-123 (formerly the No. 311) crashed in October 1935 and V-124 (formerly No. 312) crashed in November 1935.

 

Die U.S. Coast Guard erwarb 1934 zwei D-25As vom U.S. Customs Service. Tatsächlich übergab der Customs Service der Küstenwache in diesem Jahr insgesamt 15 verschiedene Flugzeuge. Fast alle wurden wegen des schlechten Zustands be-mängelt. Alle waren von verurteilten Schmugglern beschlagnahmt worden. V-123 (früher Nr. 311) stürzte im Oktober 1935 ab und V-124 (früher Nr. 312) stürzte im November 1935 ab.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications NT-2

Wingspan

Spannweite

13.72 m

Length

Länge

8.08 m

Height

Höhe

3.10 m

Wing area

Flügelfläche

32.50 m2

Engine

Motor

1 × Wright J-6 engine, 220 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

176 km/h

Empty weight

Leergewicht

914 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,550 kg

Climb Rate

Steigrate

5.1 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

6,100 m

Range

Reichweite

773 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

Crew 2

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Serial, New Standard NT-
NT-2 311 + 312
later V123 + V124
2

Total

2


- Last update: 31. December 2021 Writen: 1. December 2012 - -
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