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Sikorsky HO2S- & HO3S-

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

Sikorsky developed a modified version of the R-5, the S-51, featuring a greater rotor diameter, greater carrying capacity and gross weight, and a redesigned tricycle landing gear configuration; this first flew on 16 February 1946. With room for three passengers plus pilot, the S-51 was initially intended to appeal to civilian as well as military operators Eleven S-51s were ordered by the USAF and designated the R-5F, while 92 went to the Navy as the HO3S-1.

 

Sikorsky entwickelte eine modifizierte Version der R-5, die S-51, die einen grösseren Rotordurch-messer, eine grössere Tragfähigkeit und ein grösseres Gesamtgewicht sowie eine neu ge-staltete Dreiradfahrwerkskonfiguration aufweist; diese flog erstmals am 16. Februar 1946. Mit Platz für drei Passagiere plus Pilot sollte die S-51 zunächst sowohl zivile als auch militärische Be-treiber ansprechen. Elf S-51 wurden von der USAF bestellt und als R-5F bezeichnet, während 92 ging als HO3S-1 zur Marine.

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Variants

Versionen

  HO3S-1G

Version for the United States Coast Guard, nine built.

  HO3S-1G

Version der United States Coast Guard, 9 Maschinen gebaut

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Sikorsky had originally designed the S-51 with rescue utilization in mind. They were offered to the U.S. Coast Guard. The Coast Guard acquired four S-51 helicopters which were designated as HO3S-1G. An additional five HO3S-1Gs were purchased in 1949/1950.

Each of the HO3S-1G was fitted with a rescue hoist and the Coast Guard’s Rotary Wing Development Unit based out of Elizabeth City, N.C., experimented with a number of other innovations that enhanced the helicopters’ versatility, including a rescue basket and emergency flotation bags that were fitted around the landing gear. The size of the rescue basket, however, and the limited room within the HO3S’s cabin precluded its use until the introduction of a larger helicopter.

 

Sikorsky hatte die S-51 ursprünglich mit Blick auf den Rettungseinsatz entworfen. Sie wurden der U.S. Coast Guard angeboten. Die Küstenwache erwarb vier S-51 Hubschrauber, die als HO3S-1G bezeichnet wurden. Weitere fünf HO3S-1G wurden 1949/1950 angeschafft.
Jeder der HO3S-1G war mit einer Rettungswinde ausgestattet, und die Rotary Wing Development Unit der Küstenwache mit Sitz in Elizabeth City, NC, experimentierte mit einer Reihe anderer Innovationen, die die Vielseitigkeit der Hub-schrauber verbesserten, darunter ein Rettungskorb und Notfallschwimmeinrichtung die um das Fahrwerk herum angebracht waren. Die Grösse des Rettungskorbs und der begrenzte Platz in der Kabine der HO3S- schlossen jedoch einen Einsatz bis zur Einführung eines grösseren Hubschraubers aus.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications

HO3S-1

Rotor diameter

Rotordurchmesser

14.6 m

Length

Länge

12.5 m

Height

Höhe

3.9 m

Engine

Motor

1× Pratt & Whitney R-985, 450 PS

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

145 km/h

Empty weight

Leergewicht

?

Loaded weight

Startgewicht

2,184 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

3,000 m

Range

Reichweite

451 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Sikorsky HO3S-
HO3S-1G 230 - 238 9
Total 9

- Last update: 31. December 2021 Writen: 31. December 2021 - -
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