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Sikorsky HOS-1 Hoverfly II

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The R-6 Hoverfly II was developed to improve on the successful R-4. In order to enhance performance a completely new streamlined fuselage was designed and the boom carrying the tail rotor was lengthened and straightened. The main rotor and transmission system of the R-4 was retained. Initial production was by Sikorsky, but most examples were built by Nash-Kelvinator. Some of the later aircraft were fitted with more powerful engines.

Die R-6 Hoverfly II wurde als verbesserte Versicn der R-4 entwickelt. Um die Leistung zu verbessern wurde ein neuer stromlinienförmiger Rumpf entworfen und der Heckausleger verlängert und begradigt. Der Hauptrotor und das Getriebe-System der R-4 wurden beibehalten. Die ersten Maschinen wurden von Sikorsky gebaut  aber die meisten Serienmaschinen wurden von Nash-Kelvinator gebaut. Einige der Flugzeuge wurden später mit stärkeren Motoren ausgerüstet.

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Variants

Versionen

  HOS-1 Three Prototypes and some planes from the U.S. Army HOS-1 Drei Prototypen und einige Maschinen  von der U.S. Army
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

In October 1944 the first of three XHOS-1 were delivered to the U.S. Navy and transferred to the U.S. Coast Guard Air Station Floyd Bennett Field for test and evaluation. One of these crashed.

The Navy then acquired 36 HOS-1 (R-6A) from the USAAF which were purchased by the Coast Guard between January 1945 and January 1946. Of these, two were destroyed in crashes (no fatalities), and the majority of the remaining helicopters were returned to the Navy.

 

Im Oktober 1944 wurde der erste von drei XHOS-1 an die U.S. Navy ausgeliefert und zum Test und zur Auswertung an die U.S. Coast Guard Air Station Floyd Bennett Field überstellt. Einer davon ist abgestürzt.
Die Navy erwarb dann 36 HOS-1 (R-6A) von der USAAF, die zwischen Januar 1945 und Januar 1946 von der Küstenwache gekauft wurden. Von diesen wurden zwei bei Abstürzen zerstört (keine Todesopfer), und die Mehrheit der verbleibende Hubschrauber wurden an die Navy zurückgegeben.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 
 

U.S. Coast Guard (1947)

U.S. Coast Guard (1949)

 
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Specifications

HOS-1

Rotor diameter

Rotordurchmesser

3.1 m

Length

Länge

11.6 m

Height

Höhe

3.1 m

Engine

Motor

1 × Franklin 0-405-9 air-cooled flat-6 piston engine, 240 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

154 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,021 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,470 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

3,048 m

Range

Reichweite

394 km

Armament

Bewaffnung

none

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Sikorky HOS-1 Hoverfly II (Navy Serial)
HOS-1 46446 - 46448 3
HOS-1 75729 - 75730 2
HOS-1 75589 - 75624 36

Total

41


- Last update: 22. August 2015 Written: 3. November  2012 - -
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