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Vought OU-

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Aircraft of the U. S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Vought UO-1, of which 141 were built, was an improved VE-7/9 given a standardized Naval designation. The UO-1 airframe was identical with that of the VE. Streamlining was improved by rounding out the fuselage with formers and stringers, and the space for the observer in the front cockpit was increased by installing cheek-type fuel tanks on each side ofthe cockpit, outside the basic fuselage structure.

Other than the rounded fuselage and a different power plant. The various modifications to the VE airframe that resulted in the UO-l design were worked out and tested on VE-9 A6478.

A few Navy UO-1s were fitted with FU-1 wings and J-5 engines and were redesignated UO-5.

Die Vought UO-1, von denen 141 gebaut wurden, war eine verbesserte VE-7/9 eine standardisierte Marine-Bezeichnung hatte. Die UO-1 Zelle war identisch mit der der VE. Die Stromlinienform wurde verbessert, indem der Rumpf mit Füllern und Stringern abgerundet wurde, und der Raum für den Beobachter im vorderen Cockpit wurde erhöht, indem an jeder Seite des Cockpits außerhalb der Rumpfgrundstruktur Wabentanks angebracht wurden.
Anders als der abgerundete Rumpf wurde ein anderer Motor verwendet. Die verschiedenen Änderungen an der VE-Zelle, die zu dem UO-1-Design führten, wurden an der VE-9 A6478 getestet.
Einige Navy UO-1 wurden mit FU-1-Flügeln und J-5-Motoren ausgestattet und in UO-5 umbenannt.

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Variants

Versionen

 

UO-4

Two modified UO-1 were built for the US Coast Guard

UO-4

Zwei modifizierte UO-1 wurden für die US-Küstenwache gebaut

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

A UO-1 was borrowed from the Navy to demonstrate the advantages of aircraft during prohibition. The demonstration was successful and appropriations were forthcoming for the first Coast Guard purchase of aircraft. The Coast Guard Commandant, Admiral Billard, obtained an appropriation of $162,000 for the purchase of aircraft specifically designed for the Coast Guard. Two UO-1s were upgraded to UO-4s. One was based at Coast Guard Air Station Ten Pound Island  and one at Coast Guard Air Station Cape May which was commissioned in 1926. The OU-4s were given tail numbers CG-4 and CG-5

Eine UO-1 wurde von der Navy geliehen, um die Vorteile von Flugzeugen während des Alkohol-verbots zu demonstrieren. Die Demonstration war erfolgreich und es wurden Mittel für den Kauf von Flugzeugen durch die Küstenwache bereitgestellt. Der Küstenwache-Kommandant, Admiral Billard, erhielt eine Bewilligung über 162.000 Dollar für den Kauf von Flugzeugen, die speziell für die Küstenwache entwickelt wurden. Zwei UO-1 wurden zu UO-4 aufgerüstet. Eine war an der Küstenwache-Basis Ten Pound Island und eine an die Küstenwache-Basis Cape May. Die OU-4s wurden Heck-Nummern CG-4 und CG-5 gegeben.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications

UO-4

Wingspan

Spannweite

10.47 m

Length

Länge

8.65 m

Height

Höhe

3.10 m

Wing area

Flügelfläche

25.10 m²

Engine

Motor

1 x Wright R-790 Whirlwind, 220 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

196 km/h

Empty weight

Leergewicht

943 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,260 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

8,080 m

Range

Reichweite

660 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Vought OU-
UO-4 V104 - V105 2

Total

2


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last update 27. June 2015

written 27. June 2015

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