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Vultee SNV- Valiant

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Aircraft of the U.S. Coast Guard

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Development

Entwicklung

The Vultee BT-13 Valiant is an American World War II-era basic trainer aircraft built by Vultee Aircraft for the U.S. Army Air Forces. A subsequent variant of the BT-13 in service was known as the BT-15 Valiant, while an identical version for the U.S. Navy was known as the SNV and was used to train naval aviators for the U.S. Navy and its sister services, the U.S. Marine Corps and U.S. Coast Guard.

The BT-13 had a more powerful engine and was faster and heavier than the primary trainer. It required the student pilot to use two way radio communications with the ground and to operate landing flaps and a two-position Hamilton Standard controllable-pitch propeller. It did not, however, have retractable landing gear nor a hydraulic system. The flaps were operated by a crank-and-cable system.

 

Die Vultee BT-13 Valiant ist ein amerikanisches Basic Schulflugzeug aus der Zeit des Zweiten Weltkriegs von Vultee Aircraft für die U.S. Army Air Forces. Eine nachfolgende Variante der BT-13 im Dienst war als BT-15 Valiant bekannt, während eine identische Version für die U.S. Navy als SNV bekannt war und zur Ausbildung von Marinefliegern für die U.S. Navy und ihre Schwesterdienste, die USA, verwendet wurde U.S. Marine Corps und U.S. Coast Guard.
Die BT-13 hatte einen stärkeren Motor und war schneller und schwerer als die Haupttrainer. Es erforderte, dass der Flugschüler eine Zweiwege-Funkkommunikation mit dem Boden verwendet und Landeklappen und einen zweistufigen Hamilton-Standard-Pitchpropeller bediente. Es hatte jedoch weder ein Einziehfahrwerk noch ein Hydraulik-system. Die Klappen wurden über ein Kurbel-Seil-System betätigt.

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Variants

Versionen

 

SNV-1

BT-13 fitted with a 450hp R-985-AN-1 engine and minor changes, 1350 transferred to the U.S. Navy

SNV-1

BT-13 mit einem 450 PS starken R-985-AN-1-Motor und geringfügigen Änderungen, 1350 an die U.S. Navy übergeben

 

SNV-2

As BT-13 but with a 24-volt electrical system, 650 transferred to the U.S. Navy

SNV-2

Wie die BT-13, jedoch mit 24-Volt-Bordnetz, 650 an die U.S. Navy übergeben

 

BT-13B

As BT-13 but with a 24-volt electrical system.

BT-13B

Wie die BT-13, jedoch mit 24-Volt-Bordnetz.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Coast Guard purchased two SNV-1s in 1942 for use as proficiency trainers and for various utility duties. They were given Coast Guard Numbers V222 and V223. In 1943 three SNV-1s and four SNV-2s were obtained from the U.S. Navy. They retained their Bureau Numbers. In 1945 two BT-13Bs were obtained from the USAAF. The U.S. Navy SNVs were returned to the Navy in 1945. Record cards do not list the date  or disposition of V222, V223 nor the USAAF BT-13B

 

Die U.S. Coast Guard kaufte 1942 zwei SNV-1 für den Einsatz als Leistungstrainer und für verschie-dene Versorgungsaufgaben. Sie erhielten die Nummern V222 und V223. 1943 wurden drei SNV-1 und vier SNV-2 von der U.S. Navy beschafft. Sie behielten ihre BuAer Nummern. 1945 wurden zwei BT-13B von der USAAF beschafft. Die SNVs der U.S. Navy wurden 1945 an die Navy zurückge-geben. Die Aufzeichnungen enthalten weder das Datum noch die Disposition der V222, V223 noch der USAAF BT-13B

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications SNV-1

Wingspan

Spannweite

12.80 m

Length

Länge

8.79 m

Height

Höhe

3.51 m

Wing area

Flügelfläche

22.20 m2

Engine

Motor

1 × Pratt & Whitney R-985-AN-1 nine-cylinder air-cooled radial engine, 450 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

290 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,531 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,039 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

6,600 m

Range

Reichweite

1,167 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

Crew 2

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Serial, Vultee SNV- Valiant
SNV-1 V222 - V223 2
SNV-1 ? 3
SNV-2 ? 4
BT-13B ? 2

Total

11


- Last update: 31. December 2021 Writen: 1. December 2012 - -
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