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Airspeed Oxford

Aircraft of the Fleet Air Arm

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Development

Entwicklung

The Airspeed AS.10 Oxford was a twin-engine aircraft used for training during the Second World War. The Oxford (nicknamed the 'Ox-box')  was used to train pilots, navigators, bomb aimers, gunners, or radio operators. Oxfords continued to serve the Royal Navy as trainers and light transports until the last was withdrawn from service in 1956.   

Die Airspeed AS.10 Oxford war eine zweimotoriges Flugzeuge für die Ausbildung während des Zweiten Weltkrieges. Die Oxford (Spitzname: "Ox-Box") wurde zum Training von Piloten, Navigatoren, Bombenschützen und Funker eingesetzt. Die Oxfords wurden von der Royal Navy als Trainer und Transporter eingesetzt und schlussendlich 1956 aus dem Dienst genommen.

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FAA Variants

FAA Versionen

 

T. I

First production version, Rolls-Royce Merlin 30 engine with 1,260 hp, 30 built

T. I

Erste Version mit 1,260 PS Rolls-Royce Merlin 30 Motor, 30 Maschinen gebaut

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

758 NAS

762 NAS

778 NAS

 

 

 

 
 

780 NAS

Admiralty Flight

 
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FAA Units

Front-line Squadrons

--

Second-line Squadrons

700 NAS, 701 NAS, 702 NAS, 703 NAS, 72o NAS, 727 NAS
727 NAS, 728 NAS, 729 NAS, 730 NAS, 739 NAS, 740 NAS,
740 NAS, 744 NAS. 750 NAS, 751 NAS, 758 NAS, 759 NAS
76o NAS, 761 NAS, 762 NAS, 765 NAS, 776 NAS, 778 NAS
780 NAS, 781 NAS, 782 NAS, 787 NAS, 789 NAS, 790 NAS
792 NAS, 798 NAS, 799 NAS, 1701 NAS, Station Flight
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Specifications

Oxford T.1

Wingspan

Spannweite

16.26 m

Length

Länge

10.52 m

Height

Höhe

3.38 m

Wing area

Flügelfläche

32.3 m²

Engine

Motor

2× Armstrong Siddeley Cheetah X radial engines, 350 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

309 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,419 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,409 kg

Climb Rate

Steigrate

6.8 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,180 m

Range

Reichweite

?

Armament

Bewaffnung

none

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Serials, Airspeed Oxford
T.1 x x

Total

x


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last update 28. April 2013

written 1. March 2011

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