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Beech Avenger

Aircraft of the Fleet Air Arm

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Development

Entwicklung

The Beechcraft King Air family is part of a line of utility aircraft produced by Beechcraft. The King Air line comprises a number of twin-turboprop models that have been divided into two families. The Model 90 and 100 series developed in the 1960s are known as King Airs, while the later T-tail Model 200 and 300 series were originally marketed as Super King Airs, with the name "Super" being dropped by Beechcraft in 1996.

Die Beechcraft King Air Familie ist Teil einer Reihe von Nutzflugzeugen von Beechcraft. Die King Air-Linie besteht aus einer Reihe von Twin-Turboprop-Modellen, die in zwei Familien unterteilt sind. Die in den 1960er Jahren entwickelten Modelle 90 und 100 sind als King Airs bekannt, während die späteren Modelle 200 und 300 mit T-Leitwerk ursprünglich als Super King Airs vermarktet wurden, wobei Beechcraft 1996 den Namen "Super" fallen ließ.

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FAA Variants

FAA Versionen

 

T.1

Military designation for radar observer trainers of the Royal Navy, 4 build

T.1

Militärische Bezeichnung Trainingsmaschinen für Radarbeobachter, 4 Maschinen
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Ordered In 2011, the Jetstreams were replaced by Beechcraft Super King Air 350ER Avenger II aircraft.

2011 als Ersatz der Jetstream wurde die Beech-craft Super King Air 350ER Avenger II Flugzeuge bestellt.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 
 

750 NAS 2010

750 NAS 2011  
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FAA Units

Front-line Squadrons

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Second-line Squadrons

750 NAS
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Specifications

T.1

Wingspan

Spannweite

17.65 m

Length

Länge

14.22 m

Height

Höhe

4.60 m

Wing area

Flügelfläche

25.98 m2

Engine

Motor

2 x Pratt&Whitney PT6A-60
Turboprobtriebwerke
je 1’050 PS

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

530 Km/h

Empty weight

Leergewicht

2.971 Kg

Loaded weight

Startgewicht

6.800 Kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

10.900 m

Range

Reichweite

3'200 Km

Armament

Bewaffnung

keine
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Beech Avenger II
T.1 ZZ500 - ZZ503 4

Total

4


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last update 1. Februay 2013

written 1. November 2011

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