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Blackburn Nautilus

Aircraft of the Fleet Air Arm

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Development

Entwicklung

The Blackburn 2F.1 Nautilus was a British single-engine two-seat biplane spotter/fighter built in 1929.

It was designed to Air Ministry Specification O.22/26. Though issued in June 1926, this specification did not reach a decision on the final engine to be used until October 1927; prototype contracts were only placed in January 1928, and the four chosen manufacturers did not produce prototypes for trial until 1929. These were the eventual winners, the navalised Hawker Hart first prototype later produced as the Hawker Osprey plus the Fairey Fleetwing, the Short Gurnard and the Blackburn Nautilus. All these were powered by the V-12 water-cooled Rolls-Royce F.XIIMS - later known as the Kestrel IIMS - which produced 525 hp and had a small cross-sectional area.

Die Blackburn 2F.1 Nautilus war ein britischer einmotoriger zweisitziger Doppeldecker / Jäger aus dem Jahr 1929.
Gemäss der Spezifikation O.22 / 26 Luftfahrt-ministeriums wurde die Maschine entwickelt. Obwohl diese Spezifikation im Juni 1926 herausgegeben wurde, wurde erst im Oktober 1927 eine Entscheidung über den endgültigen Motor gamacht. Prototypenverträge wurden erst im Januar 1928 abgeschlossen, und die vier ausge-wählten Hersteller stellten erst 1929 Prototypen für den Test her. Dies waren die späteren Gewinner, der Marineversion der Hawker Hart, die später als Hawker Osprey hergestellt wurde, sowie die Fairey Fleetwing, die Short Gurnard und die Blackburn Nautilus. Alle diese wurden von dem wassergekühlten V-12 Rolls-Royce F.XIIMS - später als Kestrel IIMS bekannt - angetrieben, der 525 PS leistete und eine kleine Frontfläche hatte.

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Variants

Versionen

 

Nautilus

Only one Prototype

 

S.B.3D

Nur ein Prototyp

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The Nautilus was first flown at Brough Aerodrome in May 1929, by T. Neville Stack and testing lead to some changes to the radiator and elevators. It went on to flight trials at RAF Martlesham Heath that August. Unsuccessful in the trials, the Nautilus was remodelled as a ship-to-shore communicator after removal of the Scarff ring from the rear seat. The Nautilus went to sea on HMS Furious in January 1930.

Die Nautilus wurde erstmals im Mai 1929 von T. Neville Stack auf dem Brough Aerodrome geflogen. Tests führten zu einigen Änderungen an Kühler und Rudern. Im August wurden Flugversuche bei der RAF Martlesham Heath durchgeführt. In den Versuchen erfolglos, wurde der Nautilus nach dem Entfernen des Scarff-Rings vom Rücksitz als Schiff-zu-Land- aschine umgebaut. Die Nautilus ging im Januar 1930 mit der HMS Furious zur See.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

   
 

405 Flight  (1930)

   
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FAA Units

Front-line Squadrons

405 Flight

Second-line Squadrons

 
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Specifications

Nautilus

Wingspan

Spannweite

11.27 m

Length

Länge

9.65 m

Height

Höhe

3.30 m

Wing area

Flügelfläche

42.55 m2

Engine

Motor

1 × V-12 water-cooled Rolls-Royce F.XIIMS , 525 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

248 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,462 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,155 kg

Climb Rate

Steigrate

6.4 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,730 m

Range

Reichweite

600 km

Armament

Bewaffnung

 1 × fixed 7.7 mm machine gun firing forward, 1 × machine gun in rear cockpit

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Serilas, Nautilus
I N234 1

Total

1


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last update 5. April 2021

written 4. April 2021

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