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Brewster Buffalo

Aircraft of the Fleet Air Arm

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Development

Entwicklung

The Brewster F2A Buffalo was an American fighter aircraft which saw service early in World War II. Designed and built by the Brewster Aeronautical Corporation, it was one of the first U.S. monoplanes with an arrestor hook and other modifications for aircraft carriers. The Buffalo won a competition against the Grumman F4F Wildcat in 1939 to become the U.S. Navy's first monoplane fighter aircraft. Although superior to the Grumman F3F- biplane it replaced and the early F4Fs, the Buffalo was largely obsolete when the United States entered the war, being unstable and overweight, especially when compared to the Japanese Mitsubishi A6M Zero.

 

Der Brewster F2A Buffalo war ein amerikanisches Kampfflugzeug, das früh im Zweiten Weltkrieg in Dienst  war. Entworfen und gebaut von der Brewster Aeronautical Corporation, war es einer der ersten U.S. Eindecker mit einem Fanghaken und anderen Modifikationen für Flugzeugträger. Der Buffalo gewann 1939 einen Wettkampf gegen die Grumman F4F Wildcat, um das erste Eindecker-Kampfflugzeug der U.S. Navy zu werden. Obwohl der Grumman F3F- Doppeldecker, den sie ersetzt hatte, und den frühen F4Fs überlegen war, war der Buffalo weitgehend veraltet, als die Vereinigten Staaten den Krieg eintraten, instabil und übergewichtig waren, vor allem im Vergleich zum japanischen Mitsubishi A6M Zero.

 

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FAA Variants

FAA Versionen

 

Mk. I

British designation of the Model B-339E (F2A-2) with Wright GR-1820-G-105 Cyclone engines, 170 built

MK. I

Britisch Bezeichnung des Model B-339E (F2A-2 mit einem Wright GR-1820-G-105 Cyclone Motor, 170 Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

In December 1941, Buffalos operated by both British Commonwealth air forces in South East Asia suffered severe losses in combat against the Japanese Navy's Mitsubishi A6M Zero and the Japanese Army's Nakajima Ki-43 "Oscar". The British attempted to lighten their Buffalos by removing ammunition and fuel and installing lighter guns to improve performance, but it made little difference.

Im Dezember 1941 erlitt Buffalos von beiden britischen Commonwealth-Luftwaffen in Südost-asien schwere Verluste im Kampf gegen den Mitsubishi A6M Zero der japanischen Marine und den Nakajima Ki-43 "Oscar" der japanischen Armee. Die Briten versuchten, ihre Buffalos zu ver-bessern, indem sie Munition und Treibstoff ent-fernen und leichtere Maschinengewehre instal-lieren, um die Leistung zu verbessern, aber es machte wenig Unterschied.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

759 NAS 1941

805 NAS 1941 805 NAS 1941
 

 

 

   
 

885 NAS 1941

   
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FAA Units

Front-line Squadrons

804 NAS, 805 NAS, 813 NAS, 885 NAS

Second-line Squadrons

711 NAS, 759 NAS, 760 NAS
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Specifications

Buffalo I

Wingspan

Spannweite

10.67 m

Length

Länge

8.03 m

Height

Höhe

3.66 m

Wing area

Flügelfläche

19.4 m²

Engine

Motor

1 × Wright R-1820-40 Cyclone 9 nine-cylinder air-cooled radial engine, 1,200 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

517 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,146 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,254 kg

Climb Rate

Steigrate

744 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

10,600 m

Range

Reichweite

1,554 km

Armament

Bewaffnung

4 × 12.7 mm machine guns

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Serials, Brewster Buffalo
Mk. I AS410-AS437 28
Mk. I AX811-AX820 10

Total

38


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last update 1. Februay 2013

written 1. November 2011

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