.

Sikorsky Hoverfly

Aircraft of the Fleet Air Arm

.
.
 

Development

Entwicklung

     

The R-6 Hoverfly II was developed to improve on the successful R-4. In order to enhance performance a completely new streamlined fuselage was designed and the boom carrying the tail rotor was lengthened and straightened. The main rotor and transmission system of the R-4 was retained. Initial production was by Sikorsky, but most examples were built by Nash-Kelvinator. Some of the later aircraft were fitted with more powerful engines.

Die R-6 Hoverfly II wurde als verbesserte Versicn der R-4 entwickelt. Um die Leistung zu verbessern wurde ein neuer stromlinienförmiger Rumpf entworfen und der Heckausleger verlängert und begradigt. Der Hauptrotor und das Getriebe-System der R-4 wurden beibehalten. Die ersten Maschinen wurden von Sikorsky gebaut  aber die meisten Serienmaschinen wurden von Nash-Kelvinator gebaut. Einige der Flugzeuge wurden später mit stärkeren Motoren ausgerüstet.

..
 

FAA Variants

 

FAA Versionen

Mk. I

Royal Navy designation of the R-4

Mk. I

Royal Navy Bezeichnung für die R-4

  Mk. II
R-6A
HOS-1
Production, model 193 built by Nash-Kelvinator of which 36 to US Navy as HOS-1 and 27 to the RAF as Hoverfly II   Mk. II
R-6A
HOS-1
Serienmodell, 193 gebaut von Nash-Kelvinator, davon 36 als HOS-1 für die US Navy und 27 als Hoverfly II für die RAF
..
 

Operational history

Einsatzgeschichte

 

-

-

..
 

Drawings

Zeichnungen

 

 

 

   
  705 NAS    
..
FAA Units

Front-line Squadrons

--

Second-line Squadrons

703 NAS, 705 NAS, 771 NAS  RNAS-Flights
..
Specifications

Hoverfly I

Rotor diameter

Rotordurchmesser

3.1 m

Length

Länge

11.6 m

Height

Höhe

3.1 m

Engine

Motor

1 × Franklin 0-405-9 air-cooled flat-6 piston engine, 240 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

154 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,021 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,470 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

3,048 m

Range

Reichweite

394 km

Armament

Bewaffnung

none

..
Serials, Sikorsky Hoverfly
? x x

Total

x


-

last update 1. Februay 2013

written 1. March 2011

-

-
- Corrections, additions and remarks please send to the Web master Michael E. Fader -
- If information from this site is used as source material please credit www.wings-aviation.ch  -
- If this page does not have a navigational frame on the left, click HERE to see the rest of the website. -