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Airspeed Oxford .
Aircraft of the Marine Luchtvaartdienst .
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Development

Entwicklung

     

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Variants

Versionen

 

Mk.I

   

Mk.I

 
 

Mk.II

   

Mk.II

 
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Three Oxford Mk.I/II aircraft loaned from RAF December 1943-August 1946. Used by 320 Sqn for utility trasnport duties.
Five Mk.I aircraft obtained from KLU 15 October 1947 - 3 April 1951. Serialled 1-1 to 1-5 (later 18-1 to 18-5). Used for training and photo reconaissance by 320 Sqn. Last example retired 28 September 1953.

Drei Oxford MK.I/II Maschinen wurden zwischen dem Dezember 1943 bis August 1946 von der RAF geliehen. Die 320 Sqn. verwendet die Maschinen für Transportaufgaben
Fünf Mk.1 wurden von der KLU zwischen dem 15. Oktober 1947 und 3. April 1951 erworben. Die letzte Maschine wurde am 28. September 1953 ausser Dienst genommen.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 
  320 Squadron 320 Squadron VSQ-5
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Specifications Oxford

Wingspan

Spannweite

16.26 m

Length

Länge

10.52 m

Height

Höhe

3.38 m

Wing area

Flügelfläche

32.30 m²

Engine

Motor

2× Armstrong Siddeley Cheetah X radial engines, 350 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

309 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,419 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,409 kg

Climb Rate

Steigrate

6.8 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,180 m

Range

Reichweite

?

Armament

Bewaffnung

none
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Serial, Airspeed Oxford
Typ Buzz s/n Delivered Withdrawn Remarks
Mk-I - R6085 28. Dec. 1943 15. Feb. 1944 -
Mk-I - LX614 15. Feb. 1944 28. Aug. 1944 Crashed
Mk-II - AP479 30. Sep. 1944 20. Aug. 1946 -
Mk.1 1-1 PH144 15. Oct. 1947 26. Nov. 1952 later 18-1
Mk.1 1-2 PH184 15. Oct. 1947 17. Sep. 1953 later 18-2
Mk.1 1-3 PH308 15. Oct. 1947 28. Sep. 1953 later 18-3
Mk.1 1-4 HM610 3. Apr. 1951 29. Jul. 1952 later 18-4
Mk.1 1-5 HM735 19. Mar. 1951 25. Jul. 1952 later 18-5

Last update 21. December 2020


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last update 11. January 2013

written 1. November 2010

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