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Beech C-45 Expeditor .
Aircraft of the Marine Luchtvaartdienst .
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Development

Entwicklung

The Beechcraft Model 18 (or "Twin Beech", as it is also known) is a 6- to 11-seat, twin-engined, low-wing, tailwheel light aircraft manufactured by the Beech Aircraft Corporation of Wichita, Kansas. Continuously produced from 1937 to November 1969, over 9,000 were built, making it one of the world's most widely used light aircraft. It was also used as a military aircraft.

During and after World War II, over 4,500 Beech 18s saw military service—as light transport, light bomber (for China), aircrew trainer (for bombing, navigation and gunnery), photo-reconnaissance, and "mother ship" for target drones—including USAAF C-45 Expeditor, AT-7 Navigator, AT-11 Kansan; and U.S. Navy, SNB-1 Kansan, and others in World War II.

In the early postwar era, the Beech 18 was the pre-eminent "business aircraft" and "feeder airliner."

Das Beechcraft Model 18 (oder "Twin Beech", wie es auch bekannt ist) ist ein zweimotoriges Tiefdecker leichtes Transportflugzeug mit 6 bis 11 Sitzen, das von der Beech Aircraft Corporation in Wichita, Kansas, hergestellt wird. Von 1937 bis November 1969 kontinuierlich produziert, wurden über 9.000 Stück gebaut und sind damit eines der meistgenutzten leichtes Transportflugzeuge der Welt. Es wurde auch als Militärflugzeug eingesetzt.
Während und nach dem Zweiten Weltkrieg, über 4.500 Beech 18 sah Militärdienst - alsleichtes Transportflugzeuge, leichte Bomber (für China), Flugbesatzungstrainer (für Bomber, Navigation und Schützen), Foto-Aufklärung und "Mutterschiff" für Ziel Drohnen - einschließlich USAAF C-45 Expeditor, AT-7 Navigator, AT-11 Kansan; und US Navy, SNB-1 Kansan und andere im Zweiten Weltkrieg.
In der frühen Nachkriegszeit war die Beech 18 das herausragende "Business-Flugzeug".

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Variants

Versionen

 

TC-45J

   

TC-45J

 
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Six aircraft delivered under MDAP 19. to 20. August 1953 from U.S. Navy. Serialled 21-41 to 21-46 (later 080 to 085). Type also designated TC-45J. Used by 5 Sqn for navigation training and transport. Last example withdrawn 28. February 1974 and sold in the USA.

 
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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 
  VSQ-5 VSQ-5  
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Specifications C-45F

Wingspan

Spannweite

14.53 m

Length

Länge

10.41 m

Height

Höhe

2.95 m

Wing area

Flügelfläche

32.40 m²

Engine

Motor

2× Pratt & Whitney R-985-AN-1 "Wasp Junior" radial engines, 450 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

360 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,800 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,959 kg

Climb Rate

Steigrate

9.4 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,930 m

Range

Reichweite

1,900 km

Armament

Bewaffnung

none
Capacity Zuladung 2 Pilots, 6 Passengers
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Serial, Beech Expeditor
Typ Buzz s/n Delivered Withdrawn Remarks
TC-45J 21-41 134692 19. Aug. 1953 27. Apr. 1967 later 080
TC-45J 21-42 134693 20. Aug. 1953 28. Feb. 1974 later 081
TC-45J 21-43 134694 20. Aug. 1953 5. Feb. 1973 later 082
TC-45J 21-44 134695 19. Aug. 1953 28. Feb. 1974 later 083
TC-45J 21-45 134696 19. Aug. 1953 11. Feb. 1974 later 084
TC-45J 21-46 134697 19. Aug. 1953 25. Feb. 1974 later 085

Last update 21. December 2020


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last update 1. June 2021

written 1. November 2010

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