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Bell 212 ASW Iroquois 

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Aircraft of the Royal Thai Navy

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Development

Entwicklung

     
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Variants

Versionen

         

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

1978 wurden acht Bell 212 ASW als Ergänzung der Bell UH-1H erworben. Die als ASW-Maschinen bezeichneten Hubschrauben haben aber keine spezielle ASW Ausrüstung an Bord. Vielmehr werden die Maschinen als Angriffshubschrauber verwendet und oftmals von den Royal Thai Marines verwendet.
Eine Maschine wurde als VIP-Hubschrauber ausgerüstet und auch speziell bemalt.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

No. 4 Sqn

No. 202 Sqn No. 202 Sqn
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Pictures

Bilder

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Bell 212 ASW #2209 on the Landingpad  of the Frigate of the Phutthayotfa Chulaok class. Photo courtesy of  Tangkijjarak Phakphum). .
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Bell UH-1N or 212ASW in a grey an blue sheme, a very rare picture. (Photo courtesy of  Tangkijjarak Phakphum).

Maintenance on a Bell 212 ASW from the 203 Sqn at RTNB Songkla 

Bell 212 ASW s/n 30976 412 from the 4. Sqn. Photo courtesy of  Tangkijjarak Phakphum).

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Bell 212 #2207 landing on a Frigatte. (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). .
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 (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). A heavily armed Bell 212 (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). Photo courtesy of  Tangkijjarak Phakphum). .
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Bell 212 with Spray equipment. (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). (Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). Photo courtesy of  Tangkijjarak Phakphum). A flight of three Bell 212 ASW. (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). .
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Bell 212 ASW #2207 secured on the Landingpad of the Frigate FF-422 HTMS Thaksin .
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(Photo courtesy collection of  Tangkijjarak Phakphum). An Bell 212 armed with a 50 cal MG. (Photo collection of Tangkijjarak Phakphum). (Photo courtesy of  Royal Thai Navy via Tangkijjarak Phakphum).   .
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Bell 212 ASW #2209 on the Landingpad of the Frigate FF-422 HTMS Taksin.  Bell 212 ASW #2209 on the Landingpad of the Frigate FF-422 HTMS Taksin.  Bell 212 ASW #2207 on the Flightdeck of the Thai Carrier CVHE-911 Chakri Nareubet   .
 

Serials

Seriennummern

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Specifications  
Rotordiameter Rotordurchmesser 14.64 m

Length

Länge

17.43 m

Height

Höhe

3.83 m

Engine

Motor

2 × Pratt & Whitney Canada PT6  turboshaft, 900 shp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

223 km/h

Empty weight

Leergewicht

2'961 kg

Loaded weight

Startgewicht

5,080 kg

Climb Rate

Steigrate

532 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,305 m

Range

Reichweite

439 km

Armament

Bewaffnung

misc.

Capacity

Zuladung

Crew 2, 7 Passengers
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Serial, Bell 212 ASW Iroquois
Typ Buzz s/n Delivered Withdrawn Remarks
212 ASW 405 / 2205 30856 Aug.1978 ? -
212 ASW 406 / 2206 30857 Aug.1978 ? -
212 ASW 407 / 2207 30858 Aug.1978 ? -
212 ASW 408 / 2208 30859 Aug.1978 ? -
212 ASW 409 / 2209 30871 Aug.1978 ? -
212 ASW 410 / 2210 30872 Aug.1978 ? -
212 ASW 411 / 2211 30875 Aug.1978 ? -
212 ASW 412 / 2212 30876 Aug.1978 26. May 2001 Crashed

Last update 18. December 2021


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last update 18. December 2021

written  22. August 2004

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