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Piper PA-11 Cub Special

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Aircraft of the Royal Thai Navy

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Development

Entwicklung

The Piper J-3 Cub is an American light aircraft that was built between 1937 and 1947 by Piper Aircraft. The aircraft has a simple, lightweight design which gives it good low-speed handling properties and short-field performance. The Cub is one of the best known light aircraft of all time. Its simplicity, affordability and popularity, as well as large production numbers with nearly 20,000 built in the United States.

The aircraft is a high-wing, strut-braced monoplane with a large-area rectangular wing. It is powered by an air-cooled piston engine driving a fixed-pitch propeller. Its fuselage is a welded steel frame covered in fabric, seating two people in tandem. The Cub was originally intended as a trainer and had great popularity in this role and as a general aviation aircraft. Due to its performance, it was well suited for a variety of military uses such as reconnaissance, liaison and ground control. It was produced in large numbers during World War II as the L-4 Grasshopper.
Der Piper J-3 Cub ist ein amerikanisches Leichtflugzeug, das zwischen 1937 und 1947 von Piper Aircraft gebaut wurde. Das Flugzeug hat ein einfaches, leichtes Design, das gute Eigenschaften bei niedriger Geschwindigkeit und kurz Landung bietet. Die Cub ist eines der bekanntesten Leichtflugzeuge aller Zeiten. Seine Einfachheit, Erschwinglichkeit und Popularität, sowie große Produktionszahlen mit fast 20.000 in den Vereinigten Staaten gebaut.
Das Flugzeug ist ein abgestrebter Hochdecker mit einem grossflächigen rechteckigen Flügel. Es wird von einem luftgekühlten Kolbenmotor angetrieben, der einen Propeller antreibt. Sein Rumpf ist ein geschweißter Stahlrahmen, der mit Stoff bezogen ist und zwei Personen im Tandem aufnimmt. Der Cub war ursprünglich als Trainer gedacht und hatte große Popularität in dieser Rolle und als Privatflugzeug. Aufgrund seiner Leistung war es für eine Vielzahl von militärischen Anwendungen wie Aufklärung, Verbindung und BAufklärung gut geeignet. Es wurde in großen Zahlen während des Zweiten Weltkriegs als L-4 Heuschrecke

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Variants

 

Versionen

 

L-21B
U-7A

Super Cub 135, powered by a 135 hp Avco Lycoming 0-290-D2 piston engine, 584 built

L-21B
U-7A

Super Cub 135, angetrieben von einem 135 PS Avco Lycoming 0-290-D2-Kolbenmotor, 584 gebaut
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Two Piper PA-11 Cub Special were 1949 supplied to the RTN. After the failed coup d'etat of 1951 (Manhattan coup) the planes where transferred to the RTAF.

Zwei Piper PA-11 Cub Special wurden 1949 an die RTN geliefert. Nach dem Misslungenen Staatsstreich von 1951 (Manhattancoup) mussten die Maschinen an die RTAF abgegeben werden. 

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 
 

? Squadron

 
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Specifications Piper PA-11

Wingspan

Spannweite

10.76 m2

Length

Länge

6.88 m

Height

Höhe

2.02 m

Wing area

Flügelfläche

16.54 m2

Engine

Motor

Lycoming 0-290-D2 C
flat four 125 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

201 Km/h

Empty weight

Leergewicht

474 Kg

Loaded weight

Startgewicht

710 Kg

Climb Rate

Steigrate

4.4 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

5'215 m

Range

Reichweite

400 Km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

Crew 2
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Serial, Piper PA-11
Typ Buzz s/n Delivered Withdrawn Remarks
PA-11 1 11-1069 22. Jul. 1949 Jun. 1951 to the RTAF
PA-11 2 11-1070 22. Jul. 1949 Jun. 1951 to the RTAF

Last update 18. December 2021


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last update 31. December 2022

written  22. August 2004

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