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Douglas C-47 Dakota

Aircraft of the Royal Australian Navy

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Development

Entwicklung

The Douglas DC-3 is a propeller-driven airliner with tailwheel-type landing gear. The DC-3 developed as a larger, improved 14-bed sleeper version of the Douglas DC-2. It had many exceptional qualities compared to previous aircraft. It was fast, had a good range and could operate from short runways. It was reliable and easy to maintain and carried passengers in greater comfort. Before the war it pioneered many air travel routes. It was able to cross the continental United States, making transcontinental flights and worldwide flights possible, and is considered the first airliner that could make money by carrying passengers alone.
 


The Douglas C-47 Skytrain or Dakota is a military transport aircraft developed from the civilian Douglas DC-3 airliner. It was used extensively by the Allies during World War II and remains in front line service with various military operators. The C-47 differed from the civilian DC-3 in numerous modifications, including being fitted with a cargo door, hoist attachment, and strengthened floor, along with a shortened tail cone for glider-towing shackles, and an astrodome in the cabin roof.

Die Douglas DC-3 ist ein Propellerflugzeug mit Heckfahrwerk. Die DC-3 wurde als grössere, verbesserte Version der 4-Bett-Schlafversion der Douglas DC-2 entwickelt. Sie hatte viele aussergewöhnliche Eigenschaften im Vergleich zu früheren Flugzeugen. Sie war schnell, hatte eine gute Reichweite und konnte von kurzen Start- und Landebahnen aus operieren. Sie war zuverlässig und einfach zu warten und beförderte Passagiere in mehr Komfort. Vor dem Krieg war sie der Pionier vieler Flugstrecken. Sie war in der Lage, die kontinentalen Strecken der USA zu durchqueren, transkontinentale Flüge und weltweite Flüge zu ermöglichen, und es gilt als das erste Verkehrsflugzeug, das allein mit Passagieren Geld verdienen konnte.
Der Douglas C-47 Skytrain oder Dakota ist ein militärisches Transportflugzeug, das aus dem zivilen Flugzeug Douglas DC-3 entwickelt wurde. Es wurde während des Zweiten Weltkriegs von den Alliierten ausgiebig genutzt und steht weiterhin in vorderster Reihe mit verschiedenen militärischen Betreibern. Die C-47 unterschied sich von der zivilen DC-3 in zahlreichen Modifikationen, darunter mit einer Frachttür, Hebezeugbefestigung und verstärktem Boden, einem verkürzten Heckkonus für Segelschlepper und einem Astrodom im Kabinendach.

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Variants

Versionen

           
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

1947

1947

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

 

 

724 NAS

851 NAS

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Specifications

C-47A

Wingspan

Spannweite

29.41 m

Length

Länge

19.43 m

Height

Höhe

5.18 m

Wing area

Flügelfläche

91.70 m²

Engine

Motor

2× Pratt & Whitney R-1830-90C Twin Wasp radial engines, 1,200 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

360 km/h

Empty weight

Leergewicht

8,226 kg

Loaded weight

Startgewicht

14,061 kg

Climb Rate

Steigrate

5.73 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

8,045 m

Range

Reichweite

2,575 km

Armament

Bewaffnung

none
Capacity Zuladung

21-32 passengers

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Serial Douglas C-47 Dakota
Typ RAN Serial Buzz s/n Delivered Withdrawn Remarks
C-47A N2-23 801, 861, 901 42-92199 11. Apr. 1950 Sep. 1974 -
C-47A N2-43 900, 860, 800 42-92711 1. Feb. 1949 12. Jan. 1970 -
C-47B N2-90 802 44-76551 23. Feb. 1968 Apr. 1974 -
C-47B N2-123 803 45-958 21. Feb. 1968 Oct. 1973 -

Last update 23. January 2023


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last update 23. January 2023

written 1. November 2010

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