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Sikorsky S-70B-2, MH-60R Seahawk

Aircraft of the Royal Australian Navy

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Development

Entwicklung

     

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Variants

Versionen

 

S-70B-2

   

S-70B-2

 
 

MH-60R

   

MH-60R

 
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

S-70B-2
The S-70B-2 Seahawk is a derivative of the SH-60F, but was designed by Sikorsky to meet RAN specifications for anti-submarine warfare (ASW) and anti-surface surveilance and targeting (ASST) operations.

The sensors included the Super Searcher radar, magnetic anomaly detector, sonics processing for both active and passive sonobuoys, forward-looking infra-red (FLIR) and electronic support measures. The Seahawk's main weapon was the Mk 46 anti-submarine torpedo and it could also be fitted with a 7.62 mm door mounted general purpose machine gun for close-in force protection.

 

S-70B-2
Der S-70B-2 Seahawk ist eine Version des SH-60F, wurde jedoch von Sikorsky entwickelt, um die RAN Spezifikationen für Operationen zur U-Boot-Abwehr (ASW) und zur Oberflächenüberwachung und -zielung
(ASST) zu erfüllen.
Zu den Sensoren gehörten das Super Searcher Radar, der magnetische Anomaliedetektor, die Verarbeitung für aktive und passive Sonarbojen, vorausschauendes Infrarot (FLIR) und elektronische Unterstützungsmassnahmen. Die Hauptwaffe des Seahawk war der U-Boot-Abwehrtorpedo Mk 46, und er konnte auch mit einem 7,62-mm Maschinengewehr für den Nahbereich ausgestattet werden.

 

MH-60R
The MH-60R Seahawk is the RAN's next generation submarine hunter and anti-surface warfare helicopter and will form a very important part of its operations for years to come.

The MH-60R is equipped with a highly sophisticated combat systems designed to employ Hellfire air-to-surface missiles and the Mk 54 anti-submarine torpedo. The primary missions of the 'Romeo' helicopter is anti-submarine warfare and anti-surface warfare. Secondary missions include search and rescue, logistics support, personnel transport and medical evacuation.

The MH-60R and its mission systems replaced the fleet’s S-70B-2 Seahawk aircraft, which retired from service on 1 December 2017

MH-60R
Die MH-60R Seahawk ist der U-Boot-Jagd- und Oberflächenabwehrhubschrauber der nächsten Generation der RAN und wird in den kommenden Jahren einen sehr wichtigen Teil seiner Operation-en bilden.
Die MH-60R ist mit einem hochentwickelten Kampfsystem ausgestattet, das für den Einsatz von Hellfire Luft-Boden-Raketen und dem U-Boot-Abwehrtorpedo Mk 54 ausgelegt ist. Die Hauptauf-gaben des „Romeo“ Hubschraubers sind U-Boot- und Oberflächenbekämpfung. Zu den sekundären Mis-sionen
gehören Suche und Rettung, logisti-sche Unterstützung, Personentransport und medi-zinische Evakuierung.
Die MH-60R und ihre Missionssysteme ersetzten das S-70B-2 Seahawk-Flugzeug der Flotte, das am 1. Dezember 2017 außer Dienst gestellt wurde

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

   

 

 

725 NAS MH-60R

816 NAS SH-60B
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Specifications

Technische Daten

Specifications SH-60B
Rotor diameter Rotordurchmesser 16.35 m

Length

Länge

19.75 m

Height

Höhe

5.20 m

Engine

Motor

2 × General Electric T700-GE-401C turboshaft, 1,890 shp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

333 km/h

Empty weight

Leergewicht

6,895 kg

Loaded weight

Startgewicht

8,055 kg

Climb Rate

Steigrate

8.38 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

3,580 m

Range

Reichweite

834 km

Armament

Bewaffnung

various
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Serial Sikorsky S70B-2 Seahawk
Typ RAN Serial Buzz s/n Delivered Withdrawn Remarks

S-70B-2

N24-001

870

70-0461

1988

29. Jul. 2016

-

S-70B-2

N24-002

871

70-0464

1989

16. Jan 2017

-

S-70B-2

N24-003

872

70-0468

1989

6. Dec. 2017

-

S-70B-2

N24-004

873

70-0475

1989

29. Jul. 2016

-

S-70B-2

N24-005

874

70-0476

1990

28. Feb. 2017

-

S-70B-2

N24-006

875

70-0480

?

6. Dec. 2017

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S-70B-2

N24-007

876

70-0486

1990

29. Jul. 2016

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S-70B-2

N24-008

877

70-0489

1990

28. Feb. 2017

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S-70B-2

N24-009

878

70-0490

?

28. Feb. 2017

-

S-70B-2

N24-010

879

70-0591

?

10. Aug. 2016

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S-70B-2

N24-011

880

70-0595

?

6. Dec. 2017

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S-70B-2

N24-012

881

70-0597

?

29. Jul. 2016

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S-70B-2

N24-013

882

70-0599

?

29. Jul. 2016

-

S-70B-2

N24-014

883

70-0601

?

29. Jul. 2016

-

S-70B-2

N24-015

884

70-0604

?

29. Jul. 2016

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S-70B-2

N24-016

885

76-0609

?

29. Jul. 2016

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Last update 23. January 2023

Serial Sikorsky MH-60R Seahawk
Typ RAN Serial Buzz s/n Delivered Withdrawn Remarks

MH-60R

N48-001

901

168814

10. Dec. 2013

present

-

MH-60R

N48-002

902

168815

10. Dec. 2013

present

-

MH-60R

N48-003

903

168816

24. Feb. 2014

present

-

MH-60R

N48-004

904

168817

24. Feb. 2014

present

-

MH-60R

N48-005

905

168818

Dec. 2014

present

-

MH-60R

N48-006

906

168819

Dec. 2014

present

-

MH-60R

N48-007

907

168820

Dec. 2014

present

-

MH-60R

N48-008

908

168821

Dec. 2014

present

-

MH-60R

N48-009

909

168822

Mar. 2015

present

-

MH-60R

N48-010

910

168823

Mar. 2015

present

-

MH-60R

N48-011

911

168824

Mar. 2015

present

-

MH-60R

N48-012

912

168825

Jun. 2015

present

-

MH-60R

N48-013

913

168826

Jun. 2015

present

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MH-60R

N48-014

914

168827

Sep. 2015

present

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MH-60R

N48-015

915

168828

Dec. 2015

present

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MH-60R

N48-016

916

168829

Dec. 2015

present

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MH-60R

N48-017

917

168830

Mar. 2016

present

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MH-60R

N48-018

918

168831

Mar. 2016

present

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MH-60R

N48-019

919

168832

Mar. 2016

present

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MH-60R

N48-020

920

168833

Jun. 2016

present

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MH-60R

N48-021

921

168834

Jun. 2016

present

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MH-60R

N48-022

922

168835

Jun. 2016

present

-

MH-60R

N48-023

923

168836

Sep. 2016

present

 

MH-60R

N48-024

924

168837

12. Sep. 2016

present

 

Last update 23. January 2023


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last update 31. January 2023

written 1. November 2010

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