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Bae 146 "Jumbolino"

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Aircaft in Detail

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Development

Entwicklung

 

The British Aerospace 146 (also BAe 146) is a short-haul airliner and a regional airliner that was manufactured in the United Kingdom by British Aerospace, later part of BAE Systems. Production ran from 1983 until 2002. Manufacture of an improved version known as the Avro RJ began in 1992. A further-improved version with new engines, the Avro RJX, was announced in 1997, but only two prototypes and one production aircraft were built before production ceased in 2001. With 387 aircraft produced, the Avro RJ/BAe 146 is the most successful British civil jet airliner programme.

 

Die British Aerospace 146 (auch BAe 146) ist ein Kurzstreckenflugzeug und Regionalflugzeug, das im Vereinigten Königreich von British Aerospace, später Teil von BAE Systems, hergestellt wurde. Die Produktion lief von 1983 bis 2002. Die Fertigung einer verbesserten Version, bekannt als Avro RJ, begann 1992. Eine weiter verbesserte Version mit neuen Motoren, die Avro RJX, wurde 1997 angekündigt, aber nur zwei Prototypen und ein Produktionsflugzeug wurden gebaut. Die Produktion wurde im Jahr 2001 eingestellt. Mit 387 produzierten Flugzeugen ist das Avro RJ / BAe 146 das erfolgreichste britische Zivilflugzeug.

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Variants

Versionen

 

BAe 146.100

Avro RJ70

 

Basic Version of the BAe 146 with seats for 70 passengers. The BAe 146-100QC (Quick Change) is the convertible passenger/freight version and the BAe 146-100QT (Quiet Trader) is the freighter version.

 

BAe 146.100

Avro RJ70

 

Basisversion der BAe 146 mit Sitzplätzen für 70 Passagiere. Die BAe 146-100QC (Quick Change) ist die umwandelbare Passagier-/Frachtversion und die BAe 146-100QT (Quiet Trader) ist die Frachterversion.

 

BAe 146.200

Avro RJ85

The 146-200 features a 2.41-m fuselage extension.It seats up to 112 passengers.

 

BAe 146.200

Avro RJ85

Die 146-200 verfügt über eine Rumpfverlängerung von 2,41 m. Sie bietet Platz für bis zu 112 Passagiere.

 

BAe 146.300

Avro RJ100

 

The aircraft's fuselage was to be stretched by 3.2 metres compared with the -200, allowing 122 passengers to be carried.

 

BAe 146.300

Avro RJ100

 

Der Rumpf des Flugzeugs sollte gegenüber der -200 um 3,2 Meter verlängert werden, sodass 122 Passagiere befördert werden konnten.

 

CC.2

The Queen's Flight of the RAF acquired a total of three 146-100s

CC.2

Der "Queen's Flight" der RAF erwarb insgesamt drei 146-100s

 

C-3

Two BAe 146-200QC aircraft, designated BAe 146 C3 were converted for the RAF, with infrared countermeasures systems and flare dispensers, for use in Afghanistan

 

C-3

Zwei BAe 146-200QC Flugzeuge, die als BAe 146 C3 bezeichnet werden, wurden für die RAF mit Infrarot-Gegenmaßnahmen und IR-Täusch-körpern  für den Einsatz in Afghanistan umgebaut

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Airlines  
 

 

 

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Armed Forces  
 

 

 

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Specifications CC.2

Wingspan

Spannweite

26.34 m

Length

Länge

26.19 m

Height

Höhe

8.61 m
Wing area Flügelfläche 77.30 m

Engine

Motor

Avro RJ : Honeywell LF 507-1F with 6,990 lbf each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

789 km/h

Empty weight

Leergewicht

23,820 kg

Loaded weight

Startgewicht

38,101 kg

Climb Rate

Steigrate

 

Service ceiling

Gipfelhöhe

11,000 m

Range

Reichweite

3,870 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung -

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last update 16. December 2022

written 1. May 2013

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