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Beech Queen Air

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Aircaft in Detail

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Development

Entwicklung

 

The Beechcraft Queen Air is a twin-engined light aircraft produced by Beechcraft in several versions from 1960 to 1978. Based upon the Twin Bonanza, with which it shared key components such as wings, engines, and tail surfaces, but featuring a larger fuselage, it served as the basis for the highly successful King Air series of turboprop aircraft.

 

Die Beechcraft Queen Air ist ein zweimotoriges Leichtflugzeug, das von Beechcraft in mehreren Versionen von 1960 bis 1978 hergestellt wurde. Basierend auf der Twin Bonanza, mit der es Schlüsselkomponenten wie Flügel, Motoren und Heckflächen teilte, aber mit einem größeren Rumpf, Es diente als Grundlage für die äußerst erfolgreiche Serie der Turboprop-Flugzeuge der King Air-Reihe.

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Variants

Versionen

 

A80

The Queen Air A80 had a new wing, wingspan increasing to 15.32 m. A redesigned aircraft nose, and a gross weight of 3,900 kg.  

A80

Die Queen Air A80 hatte einen neuen Flügel mit einer Spannweite von 15,32 m. Eine neu gestaltete Flugzeugnase und ein Gesamtgewicht von 3.900 kg.
 

B80

Version with increased gross weight to 4,000 kg.  

B80

Version mit erhöhtem Gesamtgewicht auf 4.000 kg.
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Airlines

 
 

 

 

 

 
Swissair  

 

Armed Forces  
 

 

 

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Royal Thai Air Force Royal Thai Air Force

 

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Specifications Queen Air B80

Wingspan

Spannweite

15.32 m

Length

Länge

10.82 m

Height

Höhe

4.33 m

Wing area Flügelfläche

27.30 m²

Engine

Motor

2 × Lycoming IGSO-540 A1D supercharged, air-cooled flat-6, 380 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

400 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,393 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,992 kg

Climb Rate

Steigrate

6.5 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

8,170 m

Range

Reichweite

2,441 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

Crew 2, 9 passengers

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Text:

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Drawings:

Michael E. Fader

Pictures:

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last update 10. October 2023

written 1. May 2017

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