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De Havilland D.H.106 Comet

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Aircaft in Detail

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Development

Entwicklung

 

The de Havilland DH 106 Comet was the world's first commercial jetliner. Developed and manufactured by de Havilland at its Hatfield Aerodrome, Hertfordshire, United Kingdom headquarters, the Comet 1 prototype first flew on 27 July 1949. It featured an aerodynamically clean design with four de Havilland Ghost turbojet engines buried in the wings, a pressurised fuselage, and large square windows. For the era, it offered a relatively quiet, comfortable passenger cabin and showed signs of being a commercial success at its 1952 debut.

 

Der de Havilland DH 106 Comet war der weltweit erste kommerzielle Jetliner. Entwickelt und hergestellt von de Havilland an seinem Hatfield Aerodrome, Hertfordshire, Großbritannien Hauptsitz, der Comet 1 Prototyp flog erstmals am 27. Juli 1949. Es zeigte ein aerodynamisch sauberes Design mit vier de Havilland Ghost Turbojet-Motoren in den Flügelwurzeln, ein unter Druck stehender Rumpf, Und grosse quadratische Fenster. Für die Ära bot es eine relativ ruhige, bequeme Passagierkabine und zeigte Anzeichen für einen kommerziellen Erfolg bei seinem Debüt 1952.

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Variants

Versionen

         
           
           
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Airlines  
 

 

 

BEA BOAC BOAC

Armed Forces  
 

 

 

   
Royal Air Force  

 

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Specifications Comet 2

Wingspan

Spannweite

35.00 m

Length

Länge

29.29 m

Height

Höhe

8.99 m

Wing area Flügelfläche

187.20 m2

Engine

Motor

4 x Rolls-Royce Avon Mk 503/504 turbojets: 7,000 lbf each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

790 km/h

Empty weight

Leergewicht

?

Loaded weight

Startgewicht

54,000 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

13,000 m

Range

Reichweite

4,200

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

44 passengers

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last update 1. May 2013

written 1. May 2013

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