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De Havilland Canada DHC-2 Beaver

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Aircraft of the South Vietnamese Air Force

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Development

Entwicklung

 

The de Havilland Canada DHC-2 Beaver is a single-engined high-wing propeller-driven short takeoff and landing (STOL) aircraft developed and manufactured by de Havilland Canada. It has been primarily operated as a bush plane and has been used for wide variety of utility roles, such as cargo and passenger hauling, aerial application (crop dusting and aerial topdressing), and civil aviation duties.

Shortly after the end of the Second World War, de Havilland Canada made the decision to orient itself towards civilian operators. Based upon feedback from pilots, the company decided that the envisioned aircraft should have excellent STOL performance, all-metal construction, and accommodate many features sought by the operators of bush planes. On 16 August 1947, the maiden flight of the aircraft, which had received the designation DHC-2 Beaver, took place.

 

Die de Havilland Canada DHC-2 Beaver ist ein einmotoriges Hochdeckerflugzeug, das von de Havilland Canada entwickelt und hergestellt wird. Es wurde hauptsächlich als Buschflugzeug betrieben und wurde für eine Vielzahl von Nutzfunktionen verwendet, wie z. B. Fracht- und Passagierbeförderung,  Pflanzenschutz und Sprayeinsätze und Zivilluftfahrtaufgaben.
Kurz nach Ende des Zweiten Weltkrieges traf de Havilland Canada die Entscheidung, sich an zivile Nutzern zu orientieren. Auf der Grundlage der Rückmeldungen von Piloten entschied das Unternehmen, dass das vorgesehene Flugzeug eine hervorragende STOL-Leistung, eine Ganzmetallkonstruktion und viele Merkmale aufweisen sollte, die von den Betreibern von Buschflugzeugen angestrebt werden. Am 16. August 1947 fand der Jungfernflug des Flugzeugs, das die Bezeichnung DHC-2 Beaver erhalten hatte, statt.

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Variants

Versionen

 

U-6A

STOL utility transport aircraft for the U.S. Army, former L-20 designated, 968 built.

U-6A

STOL Utility Transportflugzeug für die US-Armee, ehemalige L-20 bezeichnet, 968 gebaut.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

     
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314 Special Mission Squadron

716 Reconnaisance Squadron

716 Reconnaisance Squadron

 
 
Specifications U-6A

Wingspan

Spannweite

14.63 m

Length

Länge

9.22 m

Height

Höhe

2.74 m

Wing area Flügelfläche

23.2 m2

Engine

Motor

1 × Pratt & Whitney R-985 Wasp Jr. radial engine, 450 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

255 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,361 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,313 kg

Climb Rate

Steigrate

5.2 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,486 m

Range

Reichweite

732 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

1 Pilot, 6 Passengers

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De Havilland Canada DHC-2 Beaver
Type

US Serial

Reg.

s/n

Delivered

Withdrawn

Remarks

U-6A 51-16534 16534 MT, CT 327 1969 10. Apr. 1973 w/o
U-6A 51-16862 16862MM, NM 433 ? ? -
U-6A 52-6120 06120 MR 502 18. Oct. 1965 ? -
RU-6A 52-6127 06127 MS 513 Jul. 1966 ? -
RU-6A 52-1629 01629 516 15. Ape. 1969 ? -
U-6A 52-1653 01653 MZ 550 10. Sep. 1970 ? -
U-6A 53-8166 08166 MN 669 12. Jul. 1954 30. Apr. 1075 -
U-6A 53-8168 08168 MO, CO 675 23. Jul. 1954 19. May 1971 w/o
U-6A 54-1694 41694 X 835 ? ? -
U-6A 56-0363 00363 MP, CP 1051 1966 ? -
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last update 20. June 2021

written 1. January 2018

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