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De Havilland Canada C-7 Caribou

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Aircraft of the South Vietnamese Air Force

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Development

Entwicklung

 

The de Havilland Canada DHC-4 Caribou (designated by the U.S military as C-7 Caribou) is a Canadian-designed and produced specialized cargo aircraft with short takeoff and landing (STOL) capability. The Caribou was first flown in 1958 and although mainly retired from military operations, is still in use in small numbers as a rugged "bush" aircraft.

The de Havilland Canada company's third STOL design was a big step up in size compared to its earlier DHC Beaver and DHC Otter, and was the first DHC design powered by two engines. The Caribou, however, was similar in concept in that it was designed as a rugged STOL utility aircraft. The Caribou was primarily a military tactical transport that in commercial service found itself a small niche in cargo hauling.

 

Die de Havilland Canada DHC-4 Caribou (von der US-Armee als C-7 Caribou bezeichnet) ist ein in Kanada entwickeltes und hergestelltes Spezialfrachtflugzeug mit kurzer Start- und Landefähigkeit (STOL). Die Caribou wurde 1958 zum ersten Mal geflogen und obwohl sie hauptsächlich von militärischen Operationen zurückgezogen wurde, wird sie immer noch in geringer Anzahl als ein robustes "Busch" -Flugzeug verwendet.

Das dritte STOL-Design der de Havilland Canada Company war im Vergleich zu seiner früheren DHC Beaver und DHC Otter eine große Weiterentwicklung und war das erste DHC-Design, das von zwei Motoren angetrieben wurde. Der Caribou war jedoch in seinem Konzept ähnlich, in dem es als ein robustes STOL-Dienstprogramm-Flugzeug entworfen wurde. Der Caribou war in erster Linie ein militärischer taktischer Transport, der im kommerziellen Dienst eine kleine Nische im Frachttransport fand.

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Variants

Versionen

 

C-7A

Designation for the first production run of 56 DHC-4 Caribou.

C-7A

Bezeichnung für den ersten Produk-tionsloses von 56 DHC-4 Caribou.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

   

P = 429 Sqn
G = 427 Sqn
Y = 431 Sqn

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427 Transport Squadron

427 Transport Squadron

429 Transport Squadron

 

 

 

429 Transport Squadron

431 Transport Squadron

431 Transport Squadron

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Specifications C-7A

Wingspan

Spannweite

29.13 m

Length

Länge

22.12 m

Height

Höhe

9.65 m
Wing area Flügelfläche 84.7 m²

Engine

Motor

2× Pratt and Whitney R-2000-7M2 Twin Wasp 14-cylinder, 1,450 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

348 km/h

Empty weight

Leergewicht

8,283 kg

Loaded weight

Startgewicht

14,198 kg

Climb Rate

Steigrate

413 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,559 m

Range

Reichweite

2,103 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung 32 troops
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De Haviland Canada C-7 Caribou
Type

US Serial

Reg.

s/n

Delivered

Withdrawn

Remarks

C-7A 60-05431 60-5431 GS 21 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 60-05439 60-5439 PS 32 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 60-05441 60-5441 PE 35 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 60-05442 60-5442 P? 36 8. Mar. 1972 1.Jun. 1972 Ex. USAF / Crashed near Gia Nghia
C-7A 61-02384 61-2384 PK 39 20. Mar. 1972 29. Apr.1975 Ex. USAF
C-7A 61-02395 61-2395 54 16.Jul. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 61-02397 61-2397 PO 57 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 61-02402 61-2402 PD 64 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 61-02404 61-2404 67 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 61-02407 61-2407 69 1972 28. Oct.1972 Ex. USAF /  written off
C-7A 61-02591 61-02591 PF 62 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 61-02595 61-2595 GB 65 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 61-02596 61-2596 73 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 61-02598 61-2598 76 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04144 62-4144 79 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04147 62-4147 GD 82 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04150 62-4150 GE 86 1972 29. Apr.1975 Ex. USAF
C-7A 62-04153 62-4153 89 2. Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04154 62-4154 PP 90 31. Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04155 62-4155 GQ

91

2. May 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04156 62-4146 92 19.10.1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04157 62-4147 GO 93 11.May 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04159 62-4159

95

27. May 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04162 62-4162 YF

100

2. Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04163 62-4163

101

7. Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04166 62-4166 Y?

104

7. Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04168 62-4168 GT

106

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04170 62-4170 PB

109

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04171 62-4171

110

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04172 62-4172 GH

111

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04174 62-4174 PR

114

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04178 62-4178 PI

119

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04181 62-4181

123

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04183 62-4183 YK

125

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-04192 62-4192

136

 Mar. 1972 3. Oct. 1972 Ex. USAF /  written off
C-7A 62-04195 62-4195 GF

141

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 62-12583 62-12583 YN

144

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09721 63-9721

153

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09722 63-9722 PC

154

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09725 63-9725 PT

160

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09726 63-9726

161

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09727 63-9727

163

1972 1. Dec. 1972 Ex. USAF /  written off
C-7A 63-09728 63-9728

165

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09729 63-9729

167

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09730 63-9730 GP

168

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09731 63-9731

170

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09734 63-9734 YL

175

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09735 63-9735 GJ

177

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09738 63-9738 GK

184

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09739 63-9739 PH

186

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09740 63-9740 GL

188

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09741 63-9741 YI

190

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF / to NVA
C-7A 63-09742 63-9742

192

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09743 63-9743 YM

194

1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09744 63-9744 GN

196

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09748 63-9748

203

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09750 63-9750 PA

207

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09752 63-9752 PJ

211

 Mar. 1972 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09755 63-9755

217

 Mar. 1972 Jul. 1975 Ex. USAF
C-7A 63-09763 63-9763

229

1972 1975 Ex. USAF
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last update 1. January 2018

written 1. January 2018

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