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Antonov An-2 Annushka

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Aircraft of the Royal Khmer Air Force

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Development

Entwicklung

 

The Antonov An-2 is a Soviet mass-produced single-engine biplane utility/agricultural aircraft designed and manufactured by the Antonov Design Bureau beginning in 1946. Its remarkable durability, high lifting power, and ability to take off and land from poor runways have given it a long service life. The An-2 was produced up to 2001 and remains in service with military and civilian operators around the world.

The first prototype, designated SKh-1 and powered by a Shvetsov ASh-21 radial engine, flew on 31 August 1947. The second prototype was fitted with a more powerful Shvetsov ASh-62 engine, which allowed the aircraft's payload to be significantly increased from 1,300 to 2,140 kg, and in this form it was ordered into production.

 

Die Antonov An-2 ist ein sowjetisches in Massen-produktion hergestelltes einmotoriges Doppel-decker-Nutz-/Landwirtschaftsflugzeug, das ab 1946 vom Antonov Design Bureau entwickelt und hergestellt wurde. Seine bemerkenswerte Halt-barkeit, hohe Tragkraft und die Fähigkeit, auf schlechten Start- und Landebahnen zu starten und zu landen, ihm eine lange Lebensdauer gegeben. Die An-2 wurde bis 2001 produziert und ist weltweit bei militärischen und zivilen Betreibern im Einsatz.
Der erste Prototyp mit der Bezeichnung SKh-1 und angetrieben von einem Shvetsov-ASh-21-Sternmotor flog am 31. August 1947. Der zweite Prototyp war mit einem stärkeren Shvetsov-ASh-62-Triebwerk ausgestattet, wodurch die Nutzlast des Flugzeugs von 1.300 bis 2.140 kg und wurde in dieser Form in die Produktion geordert. 

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Variants

Versionen

 

An-2P

Multi-purpose variant for up to twelve passengers, eight to ten skydivers or 1,500 kg of cargo. In the medic version, she can carry six stretchers and two medics.

 

An-2P

Mehrzweckvariante für bis zu zwölf Passagiere, acht bis zehn Fallschirm-springer oder 1'500 kg Fracht. In der Sanitätsversion kann sie sechs Tragen und zwei Sanitäter befördern.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Three An-2s were supplied from the USSR in 1963, with five Chinese built Y-5s were obtained in 1965 (one) and 1968 (four) respectively. At least one was destroyed at Pochentong on 12. January 1971. By 1971, the last An-2s/Y-5s were withdrawn from use.

 

Drei An-2 wurden 1963 aus der UdSSR geliefert, fünf in China gebaute Y-5 wurden 1965 (eine) bzw. 1968 (vier) beschafft. Mindestens eine wurde am 12. Januar 1971 in Pochentong zerstört. Bis 1971 wurden die letzten An-2/Y-5 aus dem Einsatz genommen.

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Royal Cambodian Air Force

   
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Specifications AN-2

Wingspan

Spannweite

18.2 m

Length

Länge

12.4 m

Height

Höhe

4.1 m

Wing area Flügelfläche

71.52 m²

Engine

Motor

1× Shvetsov ASh-62IR 9-cylinder supercharged radial engine, 1,000 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

258 km/h

Empty weight

Leergewicht

3,300 kg

Loaded weight

Startgewicht

5,500 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

4,500 m

Range

Reichweite

845 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

Crew 2, 12 passengers
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Antonov AN-2
Type

US Serial

Reg.

s/n

Delivered

Withdrawn

Remarks

An-2 - ? ? 1963 ? -
An-2 - ? ? 1963 ? -
An-2 - ? ? 1963 ? -
Y-5 - ? ? 1965 ? -
Y-5 - ? ? 1968 ? -
Y-5 - ? ? 1968 ? -
Y-5 - ? ? 1968 ? -
Y-5 - ? ? 1968 ? -
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last update 5. June 2021

written  5. June 2021

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