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De Havilland Canada C-7 Caribou

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Aircraft of the Air America

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Development

Entwicklung

 

The de Havilland Canada DHC-4 Caribou (designated by the U.S military as C-7 Caribou) is a Canadian-designed and produced specialized cargo aircraft with short takeoff and landing (STOL) capability. The Caribou was first flown in 1958 and although mainly retired from military operations, is still in use in small numbers as a rugged "bush" aircraft.

The de Havilland Canada company's third STOL design was a big step up in size compared to its earlier DHC Beaver and DHC Otter, and was the first DHC design powered by two engines. The Caribou, however, was similar in concept in that it was designed as a rugged STOL utility aircraft. The Caribou was primarily a military tactical transport that in commercial service found itself a small niche in cargo hauling.

 

Die de Havilland Canada DHC-4 Caribou (von der US-Armee als C-7 Caribou bezeichnet) ist ein in Kanada entwickeltes und hergestelltes Spezialfrachtflugzeug mit kurzer Start- und Landefähigkeit (STOL). Die Caribou wurde 1958 zum ersten Mal geflogen und obwohl sie hauptsächlich von militärischen Operationen zurückgezogen wurde, wird sie immer noch in geringer Anzahl als ein robustes "Busch" -Flugzeug verwendet.

Das dritte STOL-Design der de Havilland Canada Company war im Vergleich zu seiner früheren DHC Beaver und DHC Otter eine große Weiterentwicklung und war das erste DHC-Design, das von zwei Motoren angetrieben wurde. Der Caribou war jedoch in seinem Konzept ähnlich, in dem es als ein robustes STOL-Dienstprogramm-Flugzeug entworfen wurde. Der Caribou war in erster Linie ein militärischer taktischer Transport, der im kommerziellen Dienst eine kleine Nische im Frachttransport fand.

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Variants

Versionen

 

C-7A

Designation for the first production run of 56 DHC-4 Caribou.

C-7A

Bezeichnung für den ersten Produk-tionsloses von 56 DHC-4 Caribou.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

     
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Air America Air America Air America
 

 

 

Air America Air America Air America
 

 

 

 

 

Pacific Architects & Engineering  

 

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Specifications C-7A

Wingspan

Spannweite

29.13 m

Length

Länge

22.12 m

Height

Höhe

9.65 m
Wing area Flügelfläche 84.7 m²

Engine

Motor

2× Pratt and Whitney R-2000-7M2 Twin Wasp 14-cylinder, 1,450 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

348 km/h

Empty weight

Leergewicht

8,283 kg

Loaded weight

Startgewicht

14,198 kg

Climb Rate

Steigrate

413 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,559 m

Range

Reichweite

2,103 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung 32 troops
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DeHavilland Canada DHC-4 Caribou, Air America
Type

US Serial

Reg.

s/n

Delivered

Withdrawn

Remarks

DHC-4A - B-851 34 Jul. 1962 29. Apr. 1975 Abandoned at Con Son Island, also N11014
DHC-4A 61-2388 B-853 52 Jul. 1962 9. Mar. 1968 to USAF
DHC-4A - N539Y 197 26. Nov. 1964 15. Apr. 1975 -
DHC-4A - N544Y 241 21. Oct. 1965 20. Apr. 1975 -
C-7A 57-3080 333 4 1962 1962 Leased for evaluation
C-7A 60-3762  762 13 Jan. 1973 Jun. 1974 -
C-7A 60-5430 430 20 1965 Jun. 1974 -
C-7A 60-5439 439 32 1972 ? -
C-7A 60-5441 441 35 1972 ? -
C-7A 60-5443 443 37 6. May 1964 11. Jan. 1965 -
C-7A 61-2389 389  46 1964 Jun. 1974 -
C-7A 61-2392 392 50 27. May 1964 Jun. 1974 -
C-7A 61-2393 393 51 29. Jun. 1964  4. Feb 1972 w/o Pha Khao, Laos (LS14)
C-7A 61-2401 401 63 29. Jun. 1964 23.Nov. 1972 -
C-7A 61-2404 404 67 1. Apr. 1964 5. Jun. 1964 -
C-7A 62-4193 193 68 1968 ? -
C-7A 62-4149 149 85 27. May 1964 1. Nov. 1965 -
C-7A 62-4171 171 110 27. Oct. 1970 30. Jun. 1971 -
C-7A 62-4184 184 126 Nov. 1968 18. Mar. 1974 -
C-7A 62-4195 195 141 Oct. 1970 30. Jun.1971 -
C-7A 62-12583 583 144 Jun. 1969 1970 -
 
DeHavilland Canada DHC-4 Caribou, Pacific Architects & Engineers Co.
Type

US Serial

Reg.

s/n

Delivered

Withdrawn

Remarks

DHC-4A - N580PA 252 ? ? -
DHC-4A - N581PA 253 ? ? -
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- Last update: 28. March 2011 Written: 11. January 2008 - -
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