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Vought O3U- SU- Corsair II

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

By late 1929 the U.S. Navy began to look for a re-placement for its aging Corsair I O2U- fleet. In 1930 Vought submitted a proposal for an O3U-1 aircraft.  By incorporating many of the O2U- features with improved engine and equipment per-formance and improved aerodynamics, the Vought proposal represented a minimum cost approach which impressed the U.S. Navy. 

Ende 1929 begann die US Navy, nach einem Er-satz für ihre alternde Corsair I O2U- Flotte zu suchen. 1930 legte Vought einen Vorschlag für ein O3U-1 Flugzeug vor. Durch die Integration vieler der O2U- Funktionen mit verbesserter Motor- und Ausrüstungsleistung und verbesserter Aerody-namik stellte der Vought-Vorschlag einen mini-malen Kostenansatz dar, der die U.S. Navy beein-druckte.

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Variants

Versionen

  O3U-1

O2U-4 incorporating Grumman amphibious float, 87 built.

O3U-1 O2U-4 mit einem amphibischen Schwimmer von Grumman, 87 Maschinen gebaut.
O3U-2

Strengthened airframe, Pratt & Whitney R-1690 Hornet engine, 29 build.

O3U-2 Verstärkte Zelle, Pratt & Whitney R-1690 Hornet Motor, 29 Maschinen gebaut, 
O3U-3
SU-1

Version with 550 hp Pratt & Whitney R-1340-12 Wasp engine, 76 built.

O3U-3
SU-1
Version mit 550 PS Pratt & Whitney R-1340-12 Wasp Motor, 76 Maschinen gebaut.
O3U-4
SU-2

Version with Pratt & Whitney R-1690-42 Hornet engine, redesignated, 45 built.

O3U-4
SU-2
Version mit Pratt & Whitney R-1690-42 Hornet Motor, 45 Maschinen gebaut.
XO3U-5

Test aircraft with Pratt & Whitney R-1535 engine.

XO3U-5 Test Maschine mit Pratt & Whitney R-1535 Motor.
XO3U-6

Test aircraft converted from O3U-3 with NACA cowling and enclosed cockpits.

XO3U-6 Test Maschine, O3U-3 mit einer NACA Haube und einem geschlossenen Cockpit.
O3U-6

16 with Pratt & Whitney R-1340-12 Wasp and 16 with Pratt & Whitney R-1340-18 Wasp engines.

O3U-6 16 mit Pratt & Whitney R-1340-12 Wasp und 16 mit Pratt & Whitney R-1340-18 Wasp Motoren.
SU-3

O3U-4 / SU-2 with low pressure tires, 20 built.

SU-3 O3U-4 / SU-2 mit Niederdruckreifen, 20 Maschinen gebaut
SU-4

New production version of SU-2, 20 build.

SU-4 20 neue SU-2
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

They were used for every type of flight for which the Navy had letter designations except training.The airplane was usually delivered as a land plane with pontoon and floats provided as spare equipment.

Sie wurden für jede Art von Aufgabe verwendet, für die die Navy Bezeichnungen hatte, ausser für die Ausbildung. Das Flugzeug wurde normalerweise als Landflugzeug mit Ponton und Schwimmern als Ersatzausrüstung geliefert.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

   
 

Prototype (1930)

   

Observation Squadrons

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VO-1B (1932)

VO-3B (1933)

VO-3B (1934)

 

 

 

 

VO-3B (1934)

VO-3B (1935)

VO-4B (1933)

Scout Squadrons

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VS-6S (1933)

VS-6S (1933) VS-9S (ca. 1932)
 

 

 

  VS-9S (1933)

VS-10S (1932)

VS-10S (1933)
 

 

 

  VS-10S (1933) VS-10B (1933) VS-10B (1934)
 

 

 

   
 

VS-11S (1933)

   

Ship Flights

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USS Augusta (1933)

USS Augusta (1934)

 
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Specifications

Technische Daten

Specifications

SU-4

Wingspan

Spannweite

10.97 m

Length

Länge

8.37 m

Height

Höhe

3.45 m

Wing area

Flügelfläche

31.31 m2

Engine

Motor

Pratt & Whitney R-1690-42 Hornet radial, 600 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

269 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,502 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,161 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,670 m

Range

Reichweite

1,094 km

Armament

Bewaffnung

3 x 7.62 mm machine guns

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Serials

Seriennummern

Vought O3U- Corsair
O3U-1 A8547 - A8582 36
O3U-1 A8810 - A8839 30
O3U-1 A8851 - A8871 21
O3U-3 A9142 - A9169 28
O3U-3 9283 - 9329 53
XO3U-5 A9078 1
XO3U-6 9330 1
O3U-6 9729 - 9744 16
O3U-6 0001 - 0016 16
SU-1 A8872 - A8875 4
SU-1 A8928 - A8937 10
SU-1 A9062 - A9076 15
XSU-2 A9077 1
SU-2 A9079 - A9108 30
SU-2 A9110 - A9121 12
SU-3 A9122 - A9141 20
XSU-4 A9109 4
SU-4 9379 - 9398 20
SU-4 9414 - 9433 20

Total

338


- Last update: 19. August 2015 Written: 3. November  2012 - -
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