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Vought SBU-

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Vought SBU-1 Corsair was a two seat, all metal biplane dive bomber built by Vought Aircraft Company of Dallas, Texas for the US Navy. Its design was based upon the F3U-1 two seat fighter that was abandoned when the Navy decided not to build any more two seat fighters. The aircraft was equipped with a closed cockpit, had fixed landing gear, and was powered by a Pratt & Whitney R-1535 radial air-cooled engine as had the F3U-1, but also included a controllable pitch propeller and a new NACA cowl with adjustable cowling gills on the trailing edge of the cowl. The adjustable cowling gills permitted better control of cooling airflow over the engine.

The SBU-1 completed flight tests in 1934 and went into production under a contract awarded in January 1935. The Corsair was the first aircraft of its type, a scout bomber, to fly faster than 200 mph.

Die Vought SBU-1 Corsair wurde zweisitziger Sturzkampfbomber von der Vought Aircraft Company of Dallas, Texas für die US Navy entwickelt. Das Design wurde auf der Grundlage der F3U-1, einem zweisitzigen Jäger entwickelt. Die Maschine hatte ein geschlossenes Cockpit und starres Fahrwerk und wurde von einem Pratt & Whitney R-1535 Sternmotor angetrieben. Der Motor hatte eine neuartige NACA Haube mit Klappen und einen Verstellpropeller. Die verstellbaren Klappen dienten der besseren Kontrolle der Luftzirkulation um den Motor. Die Tests mit der XSBU-1 wurden im Juni 1943 abgeschlossen und die Maschine wurde ab Januar 1935 produziert. Die SBU-1 war das erste Flugzeug weinerArt, ein Scout-Bomber, der schnelle als 300 Km/h flog. Zudem war die SBU-1 der letzte Doppeldecker den Vought für die US Navy produziert. 

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Variants

Versionen

  XF3U-1

Prototype -later became XSBU-1

XF3U-1

Ptototyp - später zur XSBU-1 entwickelt

  XSBU-1

Prototyp

XSBU-1

Prototyp

  SBU-1

Basic version with an Pratt and Whitney R-1535 engine

SBU-1

Basisversion mit einem Pratt and Whitney R-1535 Motor.

  SBU-2

Improved Version with a stronger engine.

SBU-2

Verbesserte Version mit einem stärkeren Motor. 

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

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Drawings

Zeichnungen

Scout Squadrons

 

 

 

  VS-1B (later VS-41) 1935 VS-1B (later VS-41) 1936 VS-1B (later VS-41) 1937
 

 

 

  VS-2B (later VS-3) 1936 VS-2B (later VS-3) 1937 VS-2B (later VS-3) 1937
 

 

 

  VS-3B (laterVS-2) 1936 VS-3B (later VS-2) 1937 VS-3B (later VS-2) 1937
 

 

 

  VS-3B (later VS-2) 1938 VS-41 1938 VS-41 1939
 

 

 

  VS-41 1940 VS-42 1938 VS-42 1939
 

 

 

 
  VS-42 1940 VS-42 1940  

Fighter Squadrons

 

 

 

   
  VF-6B 1937    

Misc

 

 

 

 
  CAG Saratoga 1936 Battle Force 1937  
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Specifications

SBU-1

Wingspan

Spannweite

 10.1 m

Length

Länge

8.4 m

Height

Höhe

 3.6 m

Wing area

Flügelfläche

 27.4 m²

Engine

Motor

 Pratt and Whitney R-1535-98 Twin Wasp Jr. radial engine 700 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

 326 km/h

Empty weight

Leergewicht

 1,558 kg

Loaded weight

Startgewicht

 2,427 kg

Climb Rate

Steigrate

 ?

Service ceiling

Gipfelhöhe

 7,589 m

Range

Reichweite

 ?

Armament

Bewaffnung

 3 x  7.62 mm MG
  ...
Serial, Vought SBU-1

XF3U-1

9222

1

XSBU-1

9746

1

SBU-1

9750 - 9833

84

SBU-2

0802 - 0841

40

Total

126


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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