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Sikorsky HR2S- Deuce

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Aircraft of the U.S. Marines Corps

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Development

Entwicklung

The S-56 came into being as an assault transport for the United States Marine Corps, with a capacity of 26 fully equipped marines. An order for the aircraft was placed in 1951 using the designation of the time of HR2S.  The first prototype flew in 1953 and production deliveries of the HR2S-1 began in July 1956 to Marine Helicopter Squadron One (HMX-1), with a total of sixty aircraft being produced.

Two Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp radial engines were mounted in outboard pods that also contained the retractable landing gear. This left the fuselage free for cargo, which could be loaded and unloaded through large clamshell doors in the nose. The early models could carry a payload of either three M422 Mighty Mites or 26 troops. For storage, the main rotor blades folded back on the fuselage and the tail rotor mast folded forward on the fuselage.

Die S-56 entstand als Transporthubschrauber  für das United States Marine Corps mit einer Kapazität von 26 voll ausgestatteten Marine-soldaten. Eine Bestellung für das Flugzeug erfolgte 1951 unter der Bezeichnung der Zeit HR2S. Der erste Prototyp flog 1953 und die Serienlieferungen der HR2S-1 begannen im Juli 1956 an Marine Helicopter Squadron One (HMX-1), wobei insge-samt sechzig Maschinen produziert wurden.
Zwei Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp Stern-motoren waren in Aussenbordkapseln montiert, die auch das Einziehfahrwerk enthielten. Dadurch blieb der Rumpf frei für Fracht, die durch grosse Klapptüren in der Nase be- und entladen werden konnte. Die frühen Modelle konnten eine Nutzlast von entweder drei M422 Mighty Mites oder 26 Soldaten tragen. Zur Lagerung werden die Haupt-rotorblätter am Rumpf zurückgeklappt und der Heckrotormast am Rumpf nach vorne geklappt.

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Variants

Versionen

XHR2S-1

Prototype Assault Transport for the US Marine Corps, powered by two 1,900 hp R-2800-54 engines, four built.

XHR2S-1

Prototyp eines Transporthubscraubers für das US Marine Corps, angetrieben von zwei 1.900 PS starken R-2800-54-Motoren, vier davon gebaut.

HR2S-1
CH-37C

Production model with modified engine nacelles, twin mainwheels and dorsal fin, 55 built (order for additional 36 cancelled).

HR2S-1
CH-37C

Serienmodell mit modifizierten Triebwerksgondeln, Doppelhaupträdern und Rückenflosse, 55 gebaut (Bestellung für weitere 36 storniert)

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The CH-37 was one of the last heavy helicopters to use piston engines, which were larger, heavier and less powerful than the turboshaft engines subse-quently employed in later military helicopters. This accounted for the type's fairly short service life, all being withdrawn from service by the late 1960s, replaced by the CH-53 Sea Stallion.
 
Four CH-37Bs were deployed to Vietnam in September 1965 to assist in the recovery of downed U.S. aircraft, serving in this role from Marble Mountain Air Facility until May 1967. They were very successful at this role, recovering over US$7.5 million worth of equipment, some of which was retrieved from behind enemy lines.

Die CH-37 war einer der letzten schweren Hub-schrauber mit Kolbenmotoren, die grösser, schwe-rer und leistungsschwächer waren als die später in späteren Militärhubschraubern verwendeten Turbo-wellenmotoren. Dies erklärt die relativ kurze Lebensdauer des Typs, der alle Ende der 1960er Jahre aus dem Dienst genommen und durch den CH-53 Sea Stallion ersetzt wurde.

Vier CH-37B wurden im September 1965 nach Vietnam entsandt, um bei der Bergung abgeschos-sener US-Flugzeuge zu helfen, die bis Mai 1967 in dieser Funktion von der Marble Mountain Air Facility aus dienten. Sie waren in dieser Funktion sehr erfolgreich und bergen Ausrüstung im Wert von über 7,5 Millionen US-Dollar , von denen einige hinter den feindlichen Linien zurückgeholt wurden.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

HMX-1 (1956)

NATC (1957)

NATC (1959)

 

 

 

 

FIP (1957)

HMR(M)-461 (1959)

HMR(M)-461 (1961)
 

 

 

 

HMR(M)-461 (1964)

HMR(M)-462 (1960)

HMR(M)-462 (1961)
 

 

 

 

HMR(M)-462 (1961)

HMH-462 (1963)

HMR(M)-463 (1959)

 

 

 

 

H&MS-16 (1966)

H&MS-16 (1966)

H&MS-16 (1967)

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Specifications

Technische Daten

Specifications

CH-37C

Rotor diameter

Rotordurchmesser

21.95 m

Length

Länge

19.59 m

Height

Höhe

6.71 m

Engine

Motor

2 × Pratt & Whitney R-2800-54 Double Wasp radial engine, 2,100 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

209 km/h

Empty weight

Leergewicht

9,469 kg

Loaded weight

Startgewicht

14,090 kg

Climb Rate

Steigrate

4.6 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

2,650 m

Range

Reichweite

233 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serials

Seriennummern

Sikorsky H-37 Deuce
XHR2S-1 133732 - 133735 4
HR2S-1 138418 - 138424 7
HR2S-1 138425 - 138431 (7)
HR2S-1 140314 - 140325  12
HR2S-1 141603 - 141617 15
HR2S-1 141618 - 141645 (28)
HR2S-1W 141646 - 141647  2
HR2S-1 143828 - 143863 (36)
HR2S-1 145855 - 145875  21
HR2S-1 147101 - 147136 (36)

Total

61


- Last update: 15. November 2021 Written: 3. November  2012 - -
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