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Mc Donnell F2H-  Banshee

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Development

Entwicklung

 

The McDonnell F2H Banshee was a single-seat carrier-based jet fighter aircraft deployed by the U.S. Navy and U.S Marine Corps from 1948 to 1961. It was one of the primary American fighters used during the Korean War.

The Banshee was a development of the FH- Phantom, although it was being planned before the Phantom went into production. The new aircraft would use much larger and more powerful engines, a pair of newly developed Westinghouse J34 turbojets. The more powerful engines also used more fuel, so the fuselage was enlarged and strengthened to increase fuel capacity. The cockpit was fully pressurized and air-conditioned, and the flaps, landing gear, folding wings, canopy, and air brakes were electrically rather than pneumatically operated.

The aircraft made its maiden flight on the 11 January 1947 from Lambert Field, St. Louis, Missouri.

Die McDonnell F2H Banshee war ein einsitziges Flugzeugträgerflugzeug, das von der U.S. Navy und dem U.S. Marine Corps von 1948 bis 1961 eingesetzt wurde. Es war einer der wichtigsten amerikanischen Jäger, die während des Koreakrieges eingesetzt wurden.
Die Banshee war eine Weiterentwicklung der FH- Phantom
s, obwohl sie geplant wurde, bevor die Phantom in Produktion ging. Das neue Flugzeug hatte viel größere und leistungsfähigere Motoren , ein Paar neu entwickelte Westinghouse J34 Turbojets. Die stärkeren Motoren verbrauchten auch mehr Treibstoff, so dass der Rumpf vergrößert und verstärkt wurde, um die Treibstoffkapazität zu erhöhen. Das Cockpit war voll unter Druck gesetzt und klimatisiert, und die Klappen, Fahrwerk, Klappflügel, Kabinendach und Druckluftbremsen wurden elektrisch statt pneumatisch betrieben.
Das Flugzeug absolvierte seinen Jungfernflug am 11. Januar 1947 von Lambert Field, St. Louis, Missouri aus.

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Variants

Versionen

  XF2D-1
XF2H-1

Original designation of the XF2H-1 prototypes

  XF2D-1
XF2H-1

Originale Bezeichnung der XF2H-1 Prototypen

  F2H-1

Initial production version powered by two 1,400 kg Westinghouse J34-GE-22 turbojet engines.  56 built

  F2H-1

Erste Produktionsvariante mit zwei 1,400 kg Westinghouse J34-GE-22 Triebwerken. 56 Maschinen gebaut.

  F2H-2

Improved version, with slightly lengthened fuselage with increased fuel capacity, fitted with wingtip fuel tanks, powered by two 1,475 kg Westinghouse J34-WE-34 turbojet engines, 308 built.

  F2H-2

Verbesserte Version mit längerem Rumpf und vergösserter Treibstoffkapazität und zusätzlichen Flügeltanks. Angetrieben von zwei Westinghouse J34-WE-34 Triebwerken mit 1'476 Kg Leistung. 308 Maschinen gebaut.

  F2H-2B

Fighter-bomber version, fitted with two underwing racks to carry two 230 kg bombs, 25 built.

  F2H-2B

Jagdbomberversion mit Flügelstationen die bis zu 230 Kg an Bomben tragen konnten 25 Maschinen gebaut.

  F2H-2P

Photo-reconnaissance version, fitted with a lengthened nose housing six cameras, 89 built

  F2H-2P

Photoaufklärungsversion mit sechs Kameras in der verlängerten Nase, 89 Maschinen gebaut.

  F2H-2N

Night fighter version, fitted with an AI radar, 14 built.

  F2H-2N

Nachtjagdversion mit dem AI Radar, 14 Maschinen gebaut.

  F2H-3
F-2C

Single-seat all-weather fighter version, lengthened fuselage, redesigned tail, increased fuel capacity, APQ-41 radar in enlarged nose. 250 built

  F2H-3
F-2C

Allwetterjäger mit einem verlängerten Rumpf und erhöhter Treibstoffkapazität. Ausgerüstet mit dem APQ-41 Radar in der Nase, 250 Maschinen gebaut

  F2H-4
F-2D

Improved all-weather fighter version, 1,630 kg thrust Westinghouse J34-WE-38 turbojet engines, APG-37 radar, otherwise similar to F2H-3. Final production version, 150 built

  F2H-4
F-2D

Verbesserte Version der F2H-3 mit zwei Westinghouse J34-WE-38 Triebwerken mit 1'630 Kg Schub und dem APG-37 Radar. 150 Maschinen gebaut.

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History

Einsatzgeschichte

   

G

 

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Drawing

Zeichnungen

 

Fighter Squadrons

 
  VF(AW)-4 VF(AW)-4 VF-11 (1951)
 
  VF-11 (1952) VF-11 (1953) VF-11 (1956)
 
  VF-11 (1957 VF-11 (1957 VF-11 (1958)
 
  VF-12 VF-12 VF-12
 
  VF-12 VF-12 VF-22
 
  VF-22 VF-22 VF-22
 
  VF-22 VF-22 VF-23
 
  VF-23 VF-23 VF-23
 
  VF-31 VF-31 VF-31
   
  VF-34 VF-34 VF-34
  VF-41 VF-41 VF-41
  VF-41 VF-44 VF-52
 
  VF-52 VF-62 VF-62
 
VF-62 VF-62 VF-64
 
  VF-64 VF-64 VF-71
 
  VF-71 VF-71 VF-71
 
VF-74 VF-82 VF-82
 
  VF-82 VF-92 VF-92
 
  VF-92 VF-101 VF-101
 
  VF-102 VF-102 VF-102
 
  VF-114 VF-114 VF-114
 
  VF-121 VF-141 VF-141
 
  VF-141 VF152 VF152
  ?
  VF152 VF152 VF152
 
  VF-171 VF-171 VF-171
 
VF-171 VF-171 VF-171
 
  VF-171 VF-171 VF-172
 
  VF-172 VF-172 VF-172
 
  VF-172 VF-172  
VF-193 VF-193 VF-193
 
  VF-193 VF-194 VF-194
 
VF-194 VF-213  

Attack Squadrons

   
VA-76

Composite Squadrons

  VC-3 VC-3 VC-3
 
  VC-3 VC-3 VC-3
 
  VC-4 VC-4 VC-4
 
  VC-4 VC-4 VC-4
 
  VC-4 VC-4 VC-4 Det.33
 
  VC-4 Det.34 VC-4 Det.35 VC-4 Det.48
USN F2H-2P 01.png (59965 Byte) USN F2H-2P 02.png (58891 Byte) USN F2H-2P 03.png (58691 Byte)

..

VC-61 Det.A VC-61 Det.A VC-61 Det.F
USN F2H-2P 04.png (58985 Byte) USN F2H-2P 05.png (57591 Byte) USN F2H-2P 06.png (64955 Byte)

..

VC-61 Det.F VC-61 VC-61
 
  VC-62 Det.5 VC-62 Det.6 VC-62 Det.7
 
  VC-62 Det.7 VC-62 Det.32 VC-62 Det.33
 
  VC-62 Det.34 VC-62 Det.35 VC-62 Det.38
   

..

VC-62 Det.44  

Photographic Squadrons

..

VFP-61  VFP-61  Det.I VFP-61  Det.L

..

VFP-62 Det.33 VFP-62 Det.37 VFP-62 Det.43

Utility Squadrons

 

 

VU-1 VU-2

Test and Evaluation Squadrons

VX-3 VX-3 VX-3
 
  VX-3 VX-5
     
  VX-5    

Carrier Airborne Early Warming Squadrons

     

 

VAW-11    

Marine Fighting Squadron

 
VMF-114 VMF-114 VMF-122
 
  VMF-122 VMF-122 VMF-214
 
  VMF-214 VMF-214 VMF-224
 
  VMF-224 VMF-533 VMF-533
   
  VMF-533 VMF-533  

Marine Photographic Squadrons

 
  VMJ-1 VMJ-1 VMJ-1
 
  VMJ-1 VMJ-1 VMJ-1
     
  VMJ-2    

Marine Headquarters Squadrons

     
  HEDRON 2 HEDRON 2  

Naval Reserve

 
  NARW-72 NARW-77 NARW-85
 
  NARW-86 NARW-87 NARW-87
 
  NARW-87 NARW-87 NARW-87
 
  NARW-87 NARW-87 NARW-87
   
  NARW-87 NARW-94  

Misc.

   
   Prototype F2H-2N
       
 

Specifications

Technische Daten

Specifications  

Mk. II

Wingspan

Spannweite

13,50 m

  13,50 m

Length

Länge

12,00m

14,30m

Height

Höhe

4,35 m

4,35 m

Wing area

Flügelfläche

 

27.31 m²

Engine

Motor

J34-WE-34

1433 kp

J34-WE-38 

1630 kp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

920 km/h

  960 km/h

Empty weight

Leergewicht

?

  5'980 kg

Loaded weight

Startgewicht

9'340 kg

  8'700 kg

Climb Rate

Steigrate

2743 m/min

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

13440 m

13980 rn

Range

Reichweite

2360 km

  3220 km

Armament

Bewaffnung

4x20 mm

910 kg

  4x20 mm

1814 kg

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Serials

Seriennummern

Mc Donnell F2H- Banshee

XF2D-1

99858 - 99860

3

F2H-1

122530 - 122559

30

F2H-1

122990 - 123015

26

F2H-2

123204 - 123299

96

F2H-2N

123300 - 123313

14

F2H-2

123314 - 123365

52

F2H-2P

123366

1

F2H-2

123367 - 123382

16

F2H-2

123383 - 123396

(14)
F2H-2 124940 - 125071 32
F2H-2P 125072 - 125079 8
F2H-2B 125649 - 125679 21
F2H-2P 125680 - 125706  27
F2H-3 126291 - 126350  60
F2H-4 126351 - 126353  3
F2H-3 126354 - 126489  136
F2H-2P

126673 - 126695 

23
F2H-4

127493 - 127546 

54
F2H-3

127547 - 127693 

47

F2H-3P

127694 - 127695 

(2)

Total

649


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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